התכונות הנפלאות של השמנים הצמחים ידועות כבר אלפי שנים. השמנים הצמחים עשירים בשפע של ויטמינים ומינרלים , אנטי אוקסידנטים( נוגדי חמצון) וחומצות שומן החיוניות לעור בריא וזוהר.

השמנים הצמחים מופקים מירקות, פירות וצמחים. למעשה אלו שמנים שבאים מן הטבע. בשמנים אלו אנו מקבלים בריאות מהטבע.
חלק מהשמנים הם שמנים שניתן לאכול אותם ולתבלן עימם את האוכל( בעיקר השמנים מהירקות והפירות- נקראים שמנים צמחים) וחלק מהשמנים נקראים שמניים אתרים והם אך ורק לשימוש חיצוני( ובדרך כלל מופקים מפרחים, צמחים ועצים).
ברפואה המשלימה נהוג בטיפולי הקוסמטיקה הטבעית וגם בטיפולי הקוסמטיקה הרפואית לשלב בין השמניים הצמחים(שנקראים גם שמני בסיס) לשמנים האתריים( שנקראים גם שמנים ארומאטיים). השילוב הזה הוא שילוב מוצלח וברפואה המשלימה טיפול משולב כזה נקרא טיפול בארומתרפיה.
הטיפול בארומתרפיה אינו מתרכז רק בטיפול בעור. באמצעות שיטה זו אנו יכולים גם לטפל בבעיות שרירים ושלד, מצב נפשי(באמצעות הריח של השמנים שמשפיע על המוח שלנו), טיפול בבעיות עיכול, לחץ דם גבוה,כולסטרול , סוכרת ועוד. למעשה לשמניים יש תכונות רבות שעוזרות לנו לטפל בגוף בדרך טבעית וידידותית.
5 שמני הבסיס המומלצים ביותר לטיפוח העור:

  1. שמן אבוקדו– מופק מפרי האבוקדו. השמן עתיר בוויטמיןA  (שומר על תקינות קרומי וריריות העור), עשיר בוויטמין D, ובוויטמין ( נוגד חמצון המונע הצטברות רעלים בעור). השמן עשיר בחומצות שומן חיוניות ולכן מתאים לעור יבש,מבוגר וסדוק. מתאים למריחה על הידיים, מניעת סימני מתיחה בזמן הריון ולמריחה מתחת לעיניים.

 

  1. שמן זית– השמן מכיל חומצות שומן החיוניות לעור, אך אינו מכיל   כמות מספיקה של חומצות אלו. חסרון נוסף הוא הריח של שמן הזית. השמן הוא שמן מעולה לשימוש לצורך טיפוח השיער,שימון העור, הגנה מפני השמש ולטיפול בכאבי שרירים ומפרקים.

 

  1. שמן שקדים– השמן מופק מהשקד המתוק. בניגוד לשמן האבוקדו והזית שהם בעלי מרקם כבד וסמיך, שמן השקדים הוא בעל מרקם קליל ואוורירי. השמן עשיר בחומצות שומן חיוניות, שפע של וויטמינים ומינרלים.השמן מתאים מאוד לעיסוי וטיפול בכאבי שריר ושלד, להסרת איפור ולטיפוח פנים של עור עדין. השמן אינו מתקלקל בקלות.

 

  1. שמן נבט חיטה– שמן הנחשב לאחד השמנים האיכותיים ביותר לטיפוח העור. עשיר בחומצות שומן חיוניות , וויטמינים,מינרלים, נוגדי חמצון. כולל בתוכו אבץ,ברזל,אשלגן, מגנזיום, זרחן, וויטמין E,B,A. השמן משמש לייצור שמני גוף ואמבט, קרמים להזנת העור,קרם לחות, לטיפול בעור יבש, לטיפוח שיער יבש,לטיפוח ידיים ועיניים, לטיפול בפצעי לחץ ובסימני מתיחה.

 

  1. שמן קוקוס- משמש כווקס הזנה טבעי לשיער, לטיפוח השיער, לטיפול בשיער מפוצל ויבש. בנוסף מתאים לעור יבש ומגורה


ישנם שמני בסיס רבים ונוספים שאנו משתמשים ברפואה המשלימה כגון:שמן שומשום,רוז היפ, קנביס,קלנדולה,פשתן,נר הלילה, זרעי ענבים,נים,משמש,מקדמיה, אגוזי לוז,חמניות, דקל , היפרקום,חוחובה ואובליפיחה. במאמר זה ציינתי את השמנים 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*