טיפים טבעיים לחיזוק מערכת החיסון

בואו נצא לרגע למסע אל ממלכה דמיונית ורחוקה.החיילים בממלכה קיבלו הוראה לשמור על גבולות הממלכה ולמנוע חדירה של גורמים עוינים שרוצים להסתנן אל תוך שטחה של הממלכה.

החיילים החרוצים אכן עושים את תפקידם בצורה הטובה ביותר הם שומרים ,מסיירים ואף מעת לעת מצליחים לתפוס גורמים שונים שמנסים להסב נזק ולהיכנס לשטחה של הממלכה אך ישנה בעיה אחת ומרכזית שפוגעת בתפקוד החיילים הנאמנים: שחיקה.

המלכה  אמנם נותנת לחיילה  משכורת מכובדת אך החיילים לא תמיד מקבלים אספקה של מזון איכותי, לא תמיד הם יכולים לנוח ולהירגע וכך בהדרגה  מתחיל תהליכי שחיקה בקרב החייליים –תהליך שמוביל לחדירת מסתננים אל עבר שטחה של הממלכה הקסומה.

באנלוגיה פשוטה מאוד הממלכה הקסומה היא למעשה גופנו-מבצרנו, החיילים החרוצים הם למעשה תאי הדם הלבנים(שמהווים חלק מרכזי ממערכת החיסון שלנו) ואילו הפולשים לממלכה הם הווירוסים ששואפים לחדור לגופנו.

כשם שבממלכה מתוקנת ישקיעו במיגון הממלכה, בשיפור הציוד הניתן לחיילים ובשיפור התנאים הבסיסים שלהם כך גם אנו צריכים לטפל בגופנו ולדאוג לו על מנת למנוע את החדירה של המזהמים.

הרבה פעמים אנחנו שוכחים לחזק את גופנו ומתרכזים בטיפול בוירוסים שכבר חדרו- למעשה אנו מטפלים בסימפטומים ולא בבעיה האמיתית חולשה של מערכת החיסון!
הנטורופתיה והרפואה המשלימה מאמינה בחיזוק מערכת החיסון ובמניעה ולכן מצורף לכם מספר טיפים שיעזרו לכם לחזק את הממלכה האישית שלכם כנגד מחלות החורף העיקריות:

בזמן מחלה:

קבלו אבחנה מהרופא

גשו לקבלת אבחון רפואי על מנת לבדוק את הסיבה לחום ולתסמיניו.
חום גבוה,נזלת, התעטשות,צמרמורות ושאר תסמיני השפעת יכולים להיגרם גם מהתקררות קלה או שפעת אך גם מסיבות רציניות יותר כמו חיידק בגרון(סטרפטוקוקוס ) או מחלות אחרות.

אם האבחנה הינה התקררות או שפעת ואין צורך בנטילת אנטיביוטיקה נסו את המלצות הטבעיות שיפורטו בהמשך לפני השימוש בתרופות מורידות חום שלא תמיד מטפלות בשורש הבעיה אלא בסימפטום.

הערה: באוכלוסיות בסיכון כמו קשישים, חולים, תינוקות מומלץ להיות עם היד על הדופק ובמקרה של עליית חום גבוהה יש לקחת מייד את התרופות להורדת חום ולא להמתין עד לסיום הטיפול הטבעי.

שכחו ממזון קשה לעיכול וחסר ערך תזונתי

בטבע כאשר חייה פצועה או חולה היא מפסיקה לאכול. בהפסקת האכילה יש אכן היגיון רב:הגוף זקוק לאנרגיה רבה על מנת להתמודד עם הווירוס שחדר. אותה האנרגיה מנוצלת לצורך העלאת חום הגוף(שמאפשר את חיסול הווירוסים) ולצורך ייצור מוגבר של תאי דם לבנים שמסייעים להתמודדות עם הוירוסים.אכילה רבה מידי גוזלת מהגוף אנרגיה חשובה שמתבזבזת בשל תהליכי העיכול שנחשבים כגזלני אנרגיה.

מומלץ לצרוך מעט אוכל ובעיקר אוכל קל לעיכול ובעל סגולות רפואיות: מרק ירקות צח, מיצי פירות וירקות מדוללים ומעט אורז.

הרבו בשתיית נוזלים

לנוזלים ישנה חשיבות רבה הן בבריאות והן בחולי. מים עוזרים לגוף בפינוי רעלים אל מחוץ לגוף.
מלבד מים ניתן לשלב חליטות צמחי מרפא שיכולים לסייע לטיפול.

צמחים  מומלצים לחליטה: לואיזה,לימון, מליסה, אכיניאציה ,אסטרגלוס ,סמבוק שחור וטימין.

הימנע ממזונות יוצרי ליחה:

מזונות יוצרי ליחה יכולים להכביד על הגוף שגם כך נמצא בתהליך של הפרשת רעלים כמו הליחה על מנת להבריא. מזונות יוצרי ליחה עיקרים: בננות, מוצרי חלב,קמח וסוכר לבן, פחמימות פשוטות ולחסרי ערך תזונתי,בוטניים, אגוזים ,פירות הדר(לכן לא מומלץ לשלב אותן בזמן מחלה במיצי הפירות למרות שמכילים וויטמין C),מזון מעובד ומזון מטוגן.

השתמשו בתרופות סבתא

*מים חמים עם לימון דבש וקינמון יכולים לסייע לטיפול בהצטננות.

*גרגרו מים מלח להפגת כאבי גרון.

*צרכו ג'ינג'ר בשילוב כוס מים חמים עם דבש וקוביות בצל לחיזוק מערכת החיסון ולטיפול נוגד וירוסים.

מנוחה

קחו ספר טוב ,כבו את הטלפון וכנסו למיטה מחוממת.
המנוחה תאפשר לגופכם להחלים במהירות ובקלות. הגוף זקוק למנוחה על מנת לתעל את כל האנרגיות שלכם לצורך ריפוי.

חוסר מנוחה יגזול מהגוף אנרגיה הכרחית לריפוי ועל כן יגרום להחלמה איטית וארוכה יותר.
בנוסף חוסר מנוחה יכול להוביל להתפתחות מחלה רצינית יותר כך למשל התקררות לא מטופלת יכולה להוביל לדלקת ריאות.

שלבו תוספי מזון וצמחי מרפא

ישנם מספר תוספי מזון וצמחי מרפא שיכולים לסייע לריפוי והחלמה מהירה. מומלץ לבחור את התוספים והמינון לאחר יעוץ מקצועי.

תוספי מזון וצמחי מרפא עיקרים לטיפול במחלות החורף:מולטי וויטמין, אבץ, וויטמין C,פרוביוטיק, פטריות כוח, אכיניציאה, אסטרגלוס, סמבוק שחור, טימוס וולגריס,אונה דה גטו,פרופוליס,הידרסטיס וליקוריץ הם רק חלק מהרשימה שניתן לצרוך בעת מחלה.

שלבו שמניים אתריים

השימוש בשמניים אתרים לטיפול במחלות חום ובמניעתם הוא טיפול אידיאלי ומוצלח לכל בני הבית.
השמנים האתריים הם למעשה החומרים הנדיפים של הצמחים והם מכילים בתוכם  סגולות רפואיות שנקבעות על פי סוג הצמח והחלק  שמננו הפיקו את השמן.

ניתן להשתמש בשמניים באמצעות מבער או על ידי תערובת מוכנה מראש למריחה על בית החזה והגב.

שמניים מומלצים: אקליפטוס, הדס לבונה,עץ התה,קמומיל, לבנדר ,לימון ואורגנו.

ניתן לטפטף 2-3 טיפות מהשמן הנבחר בפינות הבית ובפינות מיטת השינה ולסייע להחלמה מהירה ומנוע הדבקה של בני הבית.

המלצות לשגרה על מנת למנוע מחלות חורף:

שלבו את ההמלצות הקודמות: תזונה נכונה,שמנים אתריים, צמחי מרפא ותוספי מזון עם המלצות הבאות:

תזונה נכונה ומזונות העל לחיזוק מערכת החיסון

לתזונה בריאה במהלך שגרת החיים יש חשיבות רבה בשמירה על מערכת חיסון חזקה ובריאה.

מזונות כמו  פחמימות פשוטות וסוכרים, קפאין,אלכוהול, שתייה ממותקת,צריכה עודפת של מוצרים מן החי(חלב,גבינות,בשר וביצים)  יכולה להחליש את מערכת החיסון שלנו.

תזונה עשירה בוויטמינים ובמינרלים המצויים באגוזים שונים,שקדים, פירות העונה, ירקות בצבעים מגוונים,דגנים מלאים ובקטניות תגרום לגופכם להיות עמיד יותר מפני מחלות החורף השונות.

מומלץ לגוון בסוגי המזונות שאתם אוכלים על מנת לקבל את כל מרכיבי המזון החיוניים.

שלבו בעיקר את מזונות העל לחיזוק מערכת החיסון: מרק עוף צח(אלפי מחקרים נעשו על מרק העוף והוכיחו שהסבתות שלנו לא טעו),גרעיני דלעת(בשל תכולת האבץ שחיוני לזירוז תהליכי החלמה),אגוזי ברזיל(בשל תכולת הסלניום שמשמש כנוגד חמצון רב עוצמה), פלפל וברוקולי(מכילים ויטמין C שעוזר לחיזוק מערכת החיסון), גזר ובטטה( מכיל בטה קרוטן שמהוה מרכיב תזונתי חשוב לבריאות הגוף), שום ובצל(שמכילים חומרים נוגדי חמצון וקוטלי ווירוסים), תפוח(מכיל גם וויטמין C וגם פקטין-סיב שתורם לניקוי פסולת ורעלים, עליים ירוקים (מכילים כלורופיל שתורם את חלקו בחיזוק מערכת החיסון).

בנוסף שלבו תבלינים מחממים(במידה ואתם סובלים מלחץ דם גבוה שלבו זאת במתינות):קינמון,רוזמרין וג'ינג'ר. תבלינים נוגדי דלקת ונוגדי חיידקים/מזהמים: אורגנו,כורכום, זעתר וכמון.

טיפול בסטרס

הנטורופתיה והרפואה הטבעית רואים קשר ישיר וחשוב בין גוף ונפש.מחלות רבות הן תוצר של אירועים שהשפיעו על האיזון הנפשי שלנו.

לחץ וסטרס הם מקור לבעיות רפואיות רבות: לחץ דם גבוה, סוכרת,בעיות עיכול, דיכאון ועוד.

לחץ כרוני גורם להחלשות מערכת החיסון ולחדירות יתר של מזהמים ווירוסים לגופנו.

טיפול בסטרס ובלחץ באמצעות חשיבה חיובית ודמיון מודרך, טיפולי מגע(שתורמים גם להפגת הסטרס וגם לפינוי פסולת ורעלים), פ"ג ושמניים אתריים וצמחי מרפא יכולים לתרום את חלקם לחיזוק מערכת החיסון ולמניעת מחלות החורף.

סביבה ולבוש

סביבה מאווררת תעזור לכם להימנע מלחלות בווירוסים שונים.
לבוש טוב וחם יסייע לגופכם יעזור גם הוא והגינה אישית שכוללת רחיצת ידיים וניקיון בסיסי יתרמו את חלקם למאמץ שלכם לעבור את החורף בשלום.

לא חייבים לעבור את החורף עם שפעת או צינון ניתן ואף מומלץ לסגל אורח חיים בריא שיתרום למניעת תחלואה ואם כבר חליתם זכרו שאספקה שוטפת של תזונה וכלים טבעיים נוספים תעזור לממלכה האישית שלנו(הלא היא גופנו) לגמול לנו בהחלמה מהירה וקלה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*