קצב החיים בעידן המודרני גורם לנו להפר פעמים רבות את האיזון הטבעי והבריא של גופנו ונפשנו. אנו חיים בסביבה רווית זיהומים, כמו זיהום מכוניות הנושא חלקיקים נשימתיים זעירים מסוכנים. אנו מוקפים קרינה בלתי מייננת ממכשירים סלולריים וממכשור אחר ולא פחות חמור, רובנו סובלים ממחסור בשינה, ממשטר תזונתי לקוי, מהעדר פעילות גופנית, מחסור בצריכת המים – ובקיצור, מתרחקים מניהול בריא ונבון של הגוף. נטורופתיה, היא ענף ברפואה המשלימה, שגובשה על ידי ד"ר שיל בארה"ב לפני כמאה וחמש עשרה שנה ובמרכזה העקרון של רפואה טבעית, הגורס כי בטבע מצויים כל החומרים והתכונות הנדרשים כדי לרפא כל מכאוב ולהשיב את הגוף לבריאותו.נטורופתיה ושינוי אורחות החיים

על פי הנטורופתיה, אין צורך להשתמש באמצעים חיצוניים כדי לרפא את גוף האדם, אלא לסייע לגוף לנצל את הכוחות הגלומים בו כדי שיוכל לרפא את עצמו. כלי הסיוע בידיו של הנטורופת כוללים צמחי מרפא, תוספי מזון, טכניקות מגע ורגש ותרגילים גופניים שונים אך מעל הכל מדובר בתורה שמבקשת להחזיר לנו אורחות חיים בריאות. האבחון בנטורופתיה מתבסס עם מגוון בדיקות, כולל בדיקות מהרפואה הקונבנציונלית המערבית והטיפול כולל ארבע יסודות מרכזיים : שימוש בצמחי מרפא ותוספות תזונה, יעוץ לפעילות גופנית, יעוץ רגשי ובנית תוכנית תזונתית. הנטורופת מיומן בזיהוי חסמים המזיקים לבריאות וחיוניות הגוף ובסיוע להסרתם, אך לא פחות חשוב, הוא מסייע לאדם לרכוש יכולת האזנה לגופו ולצרכיו האמיתיים. חלק חשוב בנטורופתיה נשען על אבחון אינדיווידואלי על פי המאפיינים הגופניים והנפשיים של כל אדם – מחלה או העדר איזון גופני משפיעים בצורה שונה על כל אחד ולכן לכל אחד יותאמו בנטורופתיה פתרונות ייחודיים.
לימודי נטורופתיה

לימודי נטורופתיה ניתן ללמוד במכללות ובתי ספר של לימודי רפואה משלימה, כחלק מלימודים כוללים לרפואה משלימה או כמקצוע עצמאי. בין היתר ניתן ללמוד נטורופתיה במכללת מהות, במכללת רידמן, בקמפוס ברושים, במדיסין קולג' אך גם במכללת סמינר הקיבוצים ובבית הספר לרפואה משלימה בוינגייט.
הלימודים כוללים מגוון מקצועות לימוד מרפואה מערבית ופרמקולוגיה, פתולוגיה רפואית, אנטומיה ופיזיולוגיה, לימודי תזונה מערבית ובישול, לימוד על צמחי מרפא, מזונות וויטמינים, לימודי ארומתרפיה וצמחי באך, רפלקסולוגיה, יוגה ועוד. מסלולי הלימוד משקיעים בסטודנטים בהענקת אופקים מקצועיים רחבים ככל שניתן על מנת שירכשו ידע מקיף ומעמיק שיעמוד לרשות המטופלים שלהם בעתיד.
בשנים האחרונות נראה כי גברה המודעות לתחום ובכלל לעולם הרפואה הטבעית, בדגש על טיפולי הנטורופתיה ובהתאם לכך התרבו מקומות ההכשרה של המטפלים וההיענות למקצוע. כל אלו יכולים להוות סממן של התקדמות לעבר עתיד בו רפואה זו היא זו שתיתן את הטון.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*