דיאטת הפרדת המזונות

דיאטת הפרדת המזונות היא אחת משיטות הדיאטה שנטורופתים ומטפלים טבעיים נוהגים לעשות בה שימוש.

בדיאטת הפרדת המזונות מחלקים את היום ל-3 חלקים עיקרים:

א. 4 לפנות בוקר עד 11 בוקר

זמן פינוי הפסולת. בשעות אלו כל הפסולת שהצטברה בתוך תאי הגוף ובנוזל הביו תאי מופרשת לדם. מהדם הפסולת יוצאת מגופנו באמצעות מנגנוני ההפרשה הטבעיים של גופנו:שתן,צואה,נשימה,זיעה,נזלת ועוד.

בשעות ניקוי הגוף לא מומלץ לצרוך מזונות שמצריכים תהליכי עיכול רבים משום שצריכת מזון קשה לעיכול תקשה על תהליכי הניקוי הטבעיים של הגוף.

פגיעה בתהליכי הניקוי תגרום לעודף רעלים בדם שהם מהווים מקור מרכזי על פי הרפואה הטבעית להופעת רוב המחלות הקיימות.

בתהליכי הניקוי , הגוף משתמש במים שבתוך ובין התאים כדי לקשור את הפסולת ולהוציאה לזרם הדם ומשם מחוץ לגופנו ולכן מומלץ בשעות אלה להרבות במזונות עתירי נוזלים.

מזונות עתירי נוזלים וקלים לעיכול: פירות, ירקות,מיצי פירות,מים ולחליטות צמחי מרפא.

ב.11 בבוקר- 20:00 בערב- שלב העיכול.

בזמנים אלו מערכת העיכול שלנו בשיאה ולכן בשעות אלו ניתן לצרוך מגוון רחב של מזונות כאשר העיקרון שמלווה את התזונה בשעות אלו הוא עקרון הפרדת המזונות שיפורט בהמשך.

ג.20:00- 4 לפנות בוקר:שלב הטמעת חומרי תזונה חיוניים.

בשלב זה החומרים השונים שנוצרו בתהליכי העיכול(חומצות האמינו מצריכת החלבונים, הגלוקוז מצריכת הפחמימות וחומצות השומן מצריכת השומנים) נספגים על ידי איברי הגוף לצורך תהליכי בניה וגדילה של הגוף.

תהליך השיקום והבניה של הגוף נקרא תהליך אנבולי.

בשלב זה לא מומלץ להקשות על תהליכי הבנייה ולכן מומלץ לא לאכול מזון.

במידה ואוכלים מומלץ לצרוך כמות קטנה של מזון שקל לעיכול.

עקרונות צריכת המזון בשלב העיכול(11 בבוקר- 20 בערב):

תהליכי ריקבון במערכת העיכול הינה תופעה נפוצה אנשים רבים הניזונים מהתזונה המערבית.

ריקבון במערכת העיכול מהווה גורם מרכזי להתפתחות של מחלות כמו:דלקות פרקים,מחלות עור,דלקות מפרקים,מחלות ובעיות עיכול,אלרגיות,חולשת מערכת החיסון ובעיות נשימה.

הריקבון במערכת העיכול מהווה קרקע פורייה להתפתחות של חיידקים ופטריות בגופנו שגורמים ליצירת מחלות ולפגיעה ביכולת של מערכת החיסון להתמודד עימם.

הריקבון ותהליכי התסיסה שנוצרים במערכת העיכול הם תוצר של תזונה לקויה ,צירופי מזון לא תקינים ואורח חיים לקוי.

עיקר הבעיה נעוץ בצירופי מזון שגויים כמו:

*שילוב של מזון בעל תכולה גבוהה של פחמימות ומזון בעל ריכוז גבוה של חלבון-

לצורך עיכול החלבון יש צורך בהפרשת חומצת קיבה(HCL) שמסייעת לעיכול החלבון ואילו לצורך עיכול הפחמימות יש צורך בסביבה בסיסית בקיבה. אכילה משולבת של פחמימות וחלבונים כמו אורז ובשר או תפוח אדמה וביצים יגרום לגופנו להפריש מיצי עיכול שונים שימנעו פירוק אידיאלי של המזון בקיבה. התוצאה תהיה תסיסה במערכת העיכול ותהליכי ריקבון שיגרמו לבעיות רפואיות.

*שילוב של מזונות חלבונים עם מזונות חלבונים-

חלבון הינו אב מזון שמתעכל לאט במערכת העיכול(ולכן נהוג לשלב אותו בדיאטות הרזיה בשל היותו גורם לתחושת שובע לאורך זמן). צריכה מרובה של חלבון בארוחה אחת כמו בשילוב של ביצים וגבינות או בשר ודגים יגרום להכבדה על מערכת העיכול ולשחיקתה.

לשילוב של מספר מזונות חלבונים בארוחה אחת יש חסרון נוסף: עומס ושחיקת הכליות שצריכות להפריש את תוצרי הפסולת של עיכול החלבונים.

*שילוב של סוכרים וחלבונים-

הסוכרים הינם פחמימות המורכבות מגלוקוז כדוגמת דברי מתיקה,דבש או ריבה ומפרוקטוז שמצוי בפירות. מזונות סוכרים מתעכלים מהר ונספגים מהר בזרם הדם(ולכן הם מעלים במהירות את רמות הסוכר בדם).

לאחר עיכולם המהיר הם ממשיכים בדרכי העיכול עד להפרשתם.

שילוב של מזונות סוכרים עם חלבונים כמו יוגורט ופרי יגרמו לגוף להפריש כמות גבוהה של חומצת קיבה(לצורך עיכול החלבון). הפרי שמתעכל מהר כבר יספיק להגיע לקיבה שם הוא ישהה עד לסיום עיכול החלבון. השהיה של הפרי בקיבה תגרום לתסיסתו וכפועל יוצא מכך לתסיסה במערכת העיכול.

*שתייה בזמן הארוחה או מיד אחריה-

הנוזלים מדללים את מיצי העיכול שאחראים על עיכול פחמימות וחלבונים ופוגעת בתהליכי העיכול.

אלו הם העקרונות העיקרים בדיאטת הפרדת המזונות.

שיטת הפרדת המזונות היא רק שיטה אחת

מתוך 21 כללים בסיסים לירידה מהירה

במשקל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*