דבש לא מה שחשבתם

הוא מגיע לשולחננו בכל ראש השנה. אנו טובלים בו את התפוח ונהנים מטעמו המתוק והמיוחד.
זהו הדבש אחד מן המאכלים המרכזיים שמסמלים לנו את תחילתה של שנה חדשה ומתוקה.
חשוב לדעת,  שמלבד הטעם המתוק לדבש יש עוד מספר רב של תכונות וסגולות בריאותיות שכדאי לדעת עליהם.

אך לפני הכול בואו נברר למה הדבורות מכינות דבש?

הדבורות  מכינות את הדבש מצוף הפרחים. הדבורות מכינות את הדבש משום שהוא משמש למזון לעצמם וזחלים שלהם. הדבש לא מתקלקל מהר ולכן הוא נאשר לדבורים לתקופת החורף הקרה שבה לא ניתן למצוא פרחים.

לדבש מקושרים מנהגים ואמונות רבות: במסורת היהודית אוכלים את הדבש בתחילת השנה החדשה על מנת שתהייה לנו שנה מתוקה כדבש, אצל הסינים וביוון ומצרים העתיקה נהגו להניח צנצנת דבש ליד המת מתוך אמונה שישמש לו מזון כאשר ישוב לחיים, במרוקו האמינו שהדבש מגביר את האון הגברי ובכל העולם מאמינים שאכילת דבש 30 יום לאחר החתונה מבטיחה נישואין מתוקים.

מבחינת תזונתית  הדבש הוא מזון מעורר מחלוקת. ישנם אנשים רבים בעיקר מהממסד הרפואי ודיאטנים שטוענים לדבש אין שום תועלת רפואית וערך מוסף בהשוואה לתמיסת סוכר וישנם אנשים רבים בעיקר מתחום הרפואה המשלימה הרואים בדבש מזון בריאות בשל סגולותיו ובשל תכולת המינרלים שבו.

על שתי עובדות כולם מסכימים: הדבש הוא תמיסה המכילה 80% סוכר -20% מים, חולי סוכרת וסובלים מרמות גבוהות של טריגליצרידם צריכים להימנע מצריכת דבש  והדבש הוא מזון מסוכן לתינוקות מתחת לגיל שנה(בשל רעלן בשם בוטלינום שגורם לפגיעה במערכת העצבים של התינוק).

בין אם אתם חושבים שדבש הוא לא יותר מממתק ובין אם אתם צרכנים הדוקים של דבש  בואו הצטרפו אלי למדריך הרפואי לטיפול באמצעות דבש.

1.לעקיצות חרקים,כוויות ופצעים חתוכים- קחו 2 כפיות דבש, חצי כוס מים פושרים,כפית שמן זית וכפית קינמון וערבבו את התמיסה. מרחו את התמיסה על המקום הכואב או המגרד ותראו כיצד הכאב נעלם. לדבש יש תכונות מחטאות התורמות לחיטוי המקום ולשמן הזית ולקינמון יש תכונות מאלחשות ונוגדות כאב.

2.לסובלים מריח רע מהפה- מומלץ להכניס לתוך כוס מים פושרים 2 כפיות דבש,1 כפית מלח ו-1 כפית זעתר/אורגנו. בכל בוקר יש לגרגר את התמיסה ולירוק אותה. הדבש, המלח והאורגנו/זעתר מכילים חומרים מחטאים. ריח רע מהפה נובע בעיקר בשל נוכחות של חיידקים וטפילים באזור הפה והגרון. תמיסה זו תעזור לנו לחסל את החיידקים שגורמים לריח רע ולחוסר נעימות. במידה ואתם רוצים להוסיף ריח נעים לתמיסה שיצרתם, הוסיפו 2-4 עלי מנטה/נענע.

3.במידה ואתם סובלים מכאב גרון–  קחו את התמיסה שהכנתם לטיפול בריח רע מהפה ופשוט בלעו אותה.מומלץ להוסיף לימון סחוט שיהפוך את התמיסה לחומר אנטי בקטריאלי יעיל יותר.

4.לכאב אוזניים -יש להמיס כפית דבש. להמתין שהדבש יתקרר ולטפטף לתוך האוזן בזהירות. לאחר מכן יש לאטום את האוזן באמצעות כוס למשך 5 דקות. לדבש יש תכונה שהוא "מושך" נוזלים וכך הוא מטפל בכאב האוזניים.

5.לכאב ראש , חולשה,הנג –אובר וחולשה -כוס מים קרים, לימון סחוט , ג'ינג'ר וכפית דבש יעניקו לגוף אנרגיה.

6.לסובלים מבעיות קיבה ומעיים(בעיקר לסובלים מאולקוס)- כף דבש לפני הארוחה מרפד את הקיבה ומפחית את השפעת החומציות. שימו לב צריכה מרובה של דבש יכולה לגרום לשלשול.

7.לסובלים מעצירות– יש לקחת 4 שזיפים מיובשים המכילים סיבים רבים התורמים לזירוז העיכול,כפית דבש שתורם לטיפול במזהמים במערכת העיכול ומשמש כמשלשל קל, כפית קינמון שתורם לטיפול בכאבי הבטן שנלווים לעצירות,זרעי פשתן המכילים סיבים המניעים את מערכת העיכול וכפית שמן זית ש"משמן" את מערכת העיכול. להשרות את המרכיבים במים , להמתין שעתיים ושתות.

8.לטיפוח השיער, להענקת ברק וחיות לשיער – קחו 1 ביצה, 2 כפות דבש ו-1 כפית שמן זית ומרחו על שיער רטוב למשך 15 דקות ושטפו.

9.לטיפוח עור הפנים ולשיקום העור– 2 כפיות דבש, מספר טיפות מיץ לימון סחוט, 2 כפיות טחינה גולמית. לערבב את החומרים עד לקבלת עיסה אחידה. למרוח על  הפנים ולהסיר לאחר 15 דקות. מובטח לכם עור פנים חיי וצעיר!

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*