צלוליטיס ידוע בכינוי "עור תפוז" או בכינוי עור נפול. אחרי המלחמה במשקל העודף מהווה הצלוליטיס את אחד המאבקים הקשים והבלתי אפשריים.

הצלוליטיס נגרם משקיעה בלתי אחידה וכליאה של שומן במרווחים שבין השרירים, במעטפת השרירים ובתוך שכבת השומן התחתונה. מעטפת השרירים והמרווחים בין השרירים אינם בגובה אחיד ולכן השומן מצטבר בצורה של שקעים וגלים.

הצטברות השומן באזורים אלו שבעלי הבדלי גובה יוצרים את המראה הנפול-צלוליטיס.
זרימת הדם לאזור נפגעת ולכן אין פינוי פסולת באזור ואין הזנה של חומרים חיוניים לאזור דבר שמקשה על העלמת הצלוליטיס.

הגורמים העיקרים לצלוליטיס:

  1. נטייה תורשתית
  2. דיאטה אינטנסיבית לאחר השמנה משמעותית.
  3. דיאטות יו יו – הרזיה והשמנה לסירוגין.
  4. בעיה במטבוליזם-  הגוף אינו מצליח לפנות את הרעלים השונים שמגיעים מתזונה לא נכונה, תרופות כימיות, הורמונים ותהליכי עיכול ונשימה טבעיים . כתוצאה מחוסר היכולת לפנות רעלים אלו הוא אוגר אותם ברקמות השומן. רעלים אלו אינם בריאים לגוף ולכן הגוף( שאינו מצליח לפנות אותם עקב בעיות במערכת העיכול, תזונה לא נכונה וסטרס) מחוסר ברירה שולח לאזור נוזלים על מנת לדלל את ריכוז הרעלים.  התוצאה היא מראה נוזלי –תפוזי הידוע בכינוי צלוליטיס.
  5. מבנה העור באזור- האלסטיות של העור נפגעת מה שמאפשר חדירות יתר של שומן לאזור.

הטיפול הכימי בצלוליטיס:

חברות הקוסמטיקה משקיעות מאמצים רבים בפיתוח מוצרים "שימיסו" את הצלוליטיס. רוב המוצרים משלבים חומרים כימים( שלטווח הרחוק רק גורמים להגדלת הצלוליטיס משום שהם רעלים) וחומרים מצמחי מרפא. התכשירים נועדו למריחה חיצונית על האזור הבעייתי.

הטיפול הנטורפתי- הטבעי:

כמו בכל בעיה רפואית או אסטטית  גם בנושא זה הנטורופתיה מסתכלת על הבעיה מנקודת מבט כוללת.

כפי שכבר צוין הצלוליטיס נגרם מכמה סיבות ולכן חשוב לטפל בכולם על מנת לטפל בבעיה. חשוב שנטרופת יבנה תפריט תזונה מאוזן ובריא, חשוב לטפל ביכולת הגוף לניקוי רעלים( למשל על ידי פורמולה מצמחי מרפא שעוזרת בפינוי הרעלים), חשוב לשלב פעילות גופנית שמזרימה דם ועוזרת בפינוי הפסולת, שילוב של מוצריי קוסמטיקה טבעית לטשטוש הצלוליטיס ועיסוים שעוזרים בהזרמת דם וחומרי הזנה לאזור.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*