בריאות מהטבע - פרק 1 איך לרדת במשקל במהירות
        
                                                                                                                                                                     
 
דף הבית >> עמודים שיש להעביר 301-שחר >> פרק 1 איך לרדת במשקל במהירות
 

פרק מספר אחד איסוף הנתונים

לפני שאנחנו מתחילים לרדת במשקל עלינו לקבל על עצמנו מספר פרטיים שיעזרו לנו בהמשך הדרך לרדת במשקל

בצורה בטוחה, מהירה ויעילה. על תוותרו על פרק זה הצלחה במטרה שהצבתם לעצמכם מתחילה באיסוף נתונים נכון.

בקלייניקה של " בריאות מהטבע" התחלת כל טיפול של ירידה במשקל או טיפול במחלה מתחילה בתשאול האדם

ואיסוף כמה שיותר פרטים אודותיו( גם פרטיים שלעייתים למטופל נראים כלא קשורים)

קחו דף ועט ורשמו את הפרטיים הבאים:

1. רשמו את הגיל שלכם, מין שלכם, משקל וגובה.

2.רשמו לעצמכם את המטרה שאליה אתם שואפים( לרדת 5 ק"ג, להיכנס למכנס מהתיכון וכך הלאה)- מטרה רשומה על

   דף היא ההתחיבות שלכם לעצמכם להצליח בכל מחיר. אל תוותרו לרשום את המטרה.

3.רשמו בסעיף נפרד- " מחלות ובעיות" בסעיף זה פרטו את כל המחלות או הבעיות שאתם סובלים מהם. 
 
    לעייתים אתם תופתעו לגלות או להבין שאי ההצלחה שלכם קשורה לבעיות שלא קישרתם אותם לירידה במשקל.
 
    עליכם להבין שעל פי הגישה הנטורפתית והרפואה המשלימה כל הבעיות של האדם קשורות אחת לשניה ועל  כן

    אדם שסובל מעצירות יתקשה לרדת במשקל אך גם אדם שמצוי בסטרס יתקשה לרדת במשקל .

    זכרו סעיף זה בפרקים הבאים ננסה לטפל בבעיות שלכאורה לא קשורות לתהליך הירידה במשקל.

    הנקודות העיקריות שיש לפרט בסעיף זה הם: מחלות שידועות לך, תרופות ותוספי מזון שאתה לוקח, אלרגיות

    במידה ויש, כאבי ראש,כאבי צוואר, בעיות נשימה, מצב העור( אקנה,פריחות,גרד,יובש), מצב השלד והשרירים,

    בעיות עיכול( עצירויות, שלשולים, כאבי בטן, גזים), תפקוד מיני, מצב נפשי -מנטלי( מרוצה,עצוב,עצבני), שעות

    שינה ממוצעות ביממה ולנשים תקינות המחזור( מגיע קבוע, לא מגיע וכך הלאה).

4. סיימתם את שלב פירוט המחלות והבעיות וכעת עליכם לרשום את התזונה היומית שלכם. השתדלו  לרשום מסודר.

    רשמו את שעת ארוחת הבוקר ומה אתם אוכלים בד"כ בארוחה זו וכך הלאה. זכרו לרשום כמה כוסות מים אתם
   
    שותים וכמובן לרשום את שאר הנוזלים שאתם שותים( מיצים, קפה,חלב וכיו"ב). אנחנו בבריאות מהטבע בשלב

    זה ,במקרים מסוימים( ספורטאים, אנשים שרוצים לחטב את גופם, ילדים בהתפתחות ונשים לפני או במהלך הריון),

    מחשבים גם את סך הקלוריות הסופי שהאדם צורך, אתם אינם צריכים לעשות זאת.
  
    כמובן שגם בסעיף זה נשתמש כעזר בשלבים יותר מאוחרים , לכן אל תוותרו על רישום התפריט היומי.

5. בשלב זה אנו אוספים מידע פיזולוגי אודות גופנו- זכרו גם בשלב זה לרשום את הנתונים השונים שאתם אוספים.

    נתחיל בחישוב ה B.M.I ( היחס בין הגובה למשקל): הנוסחה היא  משקל לחלק לגובה שלנו בריבוע( אני שוקל

    66 ק"ג וגובה 1.78 לכן אחלק את 66 ב 1.78 בריבוע והתוצאה היא: 20.8). את התוצאה שקיבלנו נשווה לנורמות.

    תוצאה מתחת ל-20 מעידה על תת משקל, 20-25 משקל תקין, 25-30:השמנה, 30 ומעלה השמנה קיצונית.

     לאחר קבלת מידע בסיסי אודות מצבנו נמדוד בעזרת סרט מדידה את היקף הבטן( באזור הטבור).

     היקף תקין לנשים:70-80 ס"מ, היקף תקין לגברים: 85-95 ס"מ. 

     השלב  הבא הוא שקילה של עצמנו( במידה ועדין לא שקלנו את עצמנו).  אנחנו בבריאות מהטבע בקלייניקה גם

     מודדים אחוז שומן באמצעות מודד שומן אלקטרוני( קליפר).

     עברנו לשלב איסוף המידע אודות מצב הכושר שלנו. חשוב לי להדגיש שלב זה צריך להיעשות תחת פיקוח

     של בוגר תואר בחינוך גופני שמפקח על תגובות הגוף למבדקים(דופק,נשימה, מצב שרירים). בנוסף חולים

     במחלות לב צריכים להיתיעץ עם הרופא המטפל שלהם לפני ביצוע המבדקים. בבריאות מהטבע מבדקים אלו

     נעשים על ידי אלעז יוסף( תזונאי ובוגר תואר בחינוך גופני) בשילוב אמצעי ניטור כגון: מד דופק ומד לחץ דם.

     בנוסף בקלייניקה אנו בונים תוכנית כושר אישית למטופל בהתאם למדדים שעליו לשפר.

     יכולת אירובית( תפקוד מערכת הלב,כלי הדם ומערכת הנשימה): נבצע את מבחן "קופר" במבחן זה

    על הנבדק ללכת או לרוץ כמה שיותר מהר במשך 12 דקות. את המרחק יש להשוות לטבלת הנורמות

    שמתבססת על מין הנבדק והגיל של הנבדק. באופן גס ניתן להגיד שגבר בגילאי 25-40  צריך לעבור בפרק

    זמן זה( 12 דקות) מרחק של 2000-2600 מטר על מנת שכושרו יוגדר ממוצע. אישה  בגיל זה צריכה לעבור מרחק

    של  1800 מטר-2400 מטר על מנת שכושרה יוגדר כממוצע לגילה. בבריאות מהטבע אנו משתמשים במבדק זה

     במבדקים נוספים להערכת הכושר האירובי.

   יכולות אנאירובית(כוח מתפרץ, יכולת האצה-ספרינט, מהירות מירבית, ועוד)- בבריאות מהטבע אנו עושים בדיקות

    אלו רק לספורטאים צעירים. לאנשים שאינם ספורטאים אין צורך בבדיקת מרכיב זה לכן לא נדון במבדקים

    של רכיב כושר גופני זה.

  יכולות כוח השרירים-

    במבדק זה נבדוק את מרכיב הכוח שלנו. את הבדיקה נבצע באמצעות מבחנים שמזכירים לנו במקצת את

    ימי הצבא. נבצע שכיבות סמיכה( פשיטות מפרק בשפה מקצועית)- כאשר נשים מניחות את הברכיים על הרצפה אך

    העקבים באוויר. באופן גס ניתן להגיד שגבר בגילאי 25-40 צריך לבצע 29-44 על מנת שיוגדר כממוצע. אישה

    בטווח גילאים זה צריכה לבצע 20- 40 ברצף על מנת שתוגדר כממוצע. בקליניקה של בריאות מהטבע אנו מבצעים

    מבדקי כוח גם לפלג גוף תחתון ולבטן. במסגרת ספר הדרכה זה נסתפק במבדק שפורט לעיל

מבדקי יציבה וגמישות-

   מבדקים אלו לא יפורט בפרק זה. בקליניקה של בריאות מהטבע אנשים שנמצאים בחבילת ההרזיה והכושר או 
  
  בחבילת האנטי -אייג'ינג עוברים מבדק יציבה וגמישות ומקבלים תרגילים שמותאמים להם לשיפור היציבה והגמישות.


למעשה לאחר שביצענו את כל הנחיות שפורטו בפרק זה -סיימנו את השלב הראשון מתוך 6 צעדים פשוטים

להרזיה מהירה ובטוחה ולהפיכה לצעירים ואטרקטיבים יותר. חשוב מאוד לא לוותר על שלב איסוף הנתונים.


 
כאן למטה יש לי מתנה  חינמית מיוחדת בשבילך



לחיצה כאן שלך והמתנה

 

          צור קשר: אלעז יוסף "בריאות מהטבע": נייד: 054-4839681, מייל: briutteva1@gmail.com
 התכנים המופיעים באתר הם בגדר המלצה ואין לראות בהם תחליף ליעוץ מקצועי.
 
כל הזכויות שמורות לבריאות מהטבע

           
לייבסיטי - בניית אתרים