בריאות מהטבע - המדריך למשלוח מנות בריא
        
                                                                                                                                                                     
 
דף הבית >> עמודים שיש להעביר 301-שחר >> המדריך למשלוח מנות בריא
 
משלוח המנות הבריא לפורים הקרוב

בכל שנה מחדש אנחנו מכינים משלוחי מנות לכבוד חג הפורים.

משלוחי המנות שאנו מכינים למשפחותינו, ילדינו או מכרינו עתירים במאכלים ובממתקים טעימים אך לא תמיד בריאיםומומלצים.

משלוחי המנות מכילים מרכיבי מזון שאינם מומלצים כגון: סוכר, צבעי מאכל וחומרים משמרים.

המאכלים במשלוחי המנות עתירים בקלוריות חסרי ערך תזונתי ולכן מעודדים תהליכי השמנה.



לכבוד חג הפורים מצורך לכם מספר טיפים ליצירת משלוח מנות בריא ומקורי:


* שוקולד- במקום השוקולד המסורתי ניתן להכניס למשלוח המנות שוקולד מריר שנחשב כשוקולד בריא ומומלץ יותר.
מומלץ לאכול שוקלד שמכיל לפחות 70 אחוז מוצקי קקאו.

תכולת הקקאו הגבוהה בשוקלד המריר מכילה פלבנואידים-נוגדי חמצון חזקים. הפלבנואידים נמצאו במחקרים כרכיבים
מעכבי הזדקנות,מגינים מפני תהליכים סרטניים ושומרים על כלי הדם והלב.


*חטיפי שוקולד- במקום חטיפי השוקולד ההנפוצים והמוכרים ניתן להכניס למשלוח המנות חטיפי חלווה אורגנית. מומלץ
לשים לב שהחלבה לא מכילה תוספת סוכר או ממתיקים מלאכותיים. בנוסף בחרו חלווה שעשוייה משומשום מלא.

יתרונה הבריאותי של החלבה נעוץ בהיותה עשירה בסידן ובברזל מינרלים שנחוצים לבריאותינו למספר רב של תפקודים
כמו: בניית השלד,וויסות לחץ הדם,תפקוד לבבי תקין,שמירה על ריכוז ועל יכולות קוגנטיביות ויצירת כדוריות דם אדומות.


*אוזני המן- אוזני ההמן מכילים כמות גבוהה של קלוריות חסרי ערך תזונתי האלטרנטיבה המועדפת אוזני המן שמכילים
מרכיבים ידידותיים ובריאים יותר.

נעדיף אוזני המן במילוי תמרים, עשוים מחיטה מלאה וממתוקים במעט דבש. שילוב כמו זה ימנע מאיתנו לצרוך פחימימות
פשוטות שגורמות לעלייה מיידית ברמת הסוכר בדם.

הדבש והתמרים מכילים פרוקטוז(סוכר פירות) שרק בצריכה עודפת
לגרום לעלייה ברמות השומן בדם. חשוב לזכור שלתמריים ולדבש יש יתרון על הסוכר משום שהם טבעיים,אינם מכילים
חומרי טעם וריח ומכילים וויטמינים ומינרלים רבים.


*חטיפים מלוחים כמו במבה,בייגלה או ביסלי-

החטיפים המלוחים מכילים ברוב המקרים כמות גבוהה של נתרן(שעודף ממנו גורם לעליה בלחץ הדם), שומני טראנס שמעלים את הסיכוי לטרשת עורקים ולמחלות כלי דם ולב בנוסף במוצרים כמו הבמבה יש תכולת שומן גבוהה שאינה מומלצת.


את החטיפים המלוחים ניתן להחליף בחופן של אגוזים ושקדים. האגוזים והשקדים מספקים לנו ערך קלורי רב אך חיובי
זאת משום שהם מכילים ויטמינים ומינרלים כמו: וויטמין B , וויטמין C, ברזל,אשלגן,סידן ומגנזיום.

בנוסף האגוזים מכילים חומצות שומן רב בלתי רוויות שידועות כתורמות לבריאות הלב והדם, חלבונים וסיבים תזונתיים.

לאגוזים ולשקדים יש יכולת להוריד רמות גבוהות של לחץ דם(בשל תכולת האשלגן והמגנזיום), לעלות רמות כולסטרוך טוב
(HDL), הורדת רמות הכולסטרול הרע(LDL),חיזוק מערכת החיסון(בשל תכולת נוגדי החמצון והאבץ) ומניעת תהליכים
דלקתיים בגוף.

שימו לב להכניס למשלוח המנות שלכם אגוזים ושקדים שאינם קלוים. תהליך הקלייה פוגע ברכיבי התזונה הבריאם שמצויים במזונות אלה.


* ממתקים וסוכריות-

הממתקים והסוכריות שנמצאים במשלוחי המנות שלנו או של ילדינו מכילים כמות עצומה של סוכר וצבעי מאכל.
הסוכר ידוע כמעלה סיכוי לחלות במחלת הסכרת ובמחלות כליד דם ולב. צבעי המאכל אינם בטיחותים לשימוש יכולים להגדיל סיכוי לסרטן,אלרגיות,בעיות עור,בעיות התנהגותיות,היפראקטיביות ושפע של תסמינים נוספים.

תחליף בריא ומקורי יכול להיות פירות אקזוטים ופירות יער שעשירים בנוגדי חמצון חזקים. נוגדי החמצון המצויים בפירות אלו
תורמים לבריאות כלי הדם והלב, מניעת סרטן,שומרים על בריאות העין,תורמים לבריאות העור(מצוינים לטיפולי אנטי- אייג'ינג) ומחזקים את מערכת החיסון.

פירות מומלצים: פירות יער כמו דובדבנים,פטל,אוכמינות,חמוציות או פירות אקזוטים כמו אננס, פאפייה, פסילפורה וליצ'י.



*יין או מיץ ענביים

מומלץ לבחור ביין אדום או מיץ ענביים ללא סוכר שמכילים נוגד חמצון בשם רסברטרול.

הרסברטול נמצא כמונע פירוק עצם ושריר, מפחית לחץ דם גבוה, שומר על כלי הדם והלב, מנטרל תהליכים סרטניים ומעכב הזדקנות.

טיפים נוספים:

*דרך מקורית ונוספת למשלוח מנות למבוגרים שביננו: סלסת בריאות.

סלסלת הבריאות יכולה ארוחת בוקר בריאה עם לחמים מחיטה מלאה,מיץ תפוזים טבעי, גבינות עזים משובחות,ירקות קצוצים ומספר פירות בריאים.



*אין צורך להפוך משלוח מנות רגיל למשלוח מנות בריא במידה והילד לא מסכים או אוהב זאת. מומלץ ואף רצוי לשלב מוצרים בריאותים עם מוצרים שאינם בריאים וזאת בכדי לא למנוע מהילד את הנאת החג.



*קבעו כלל לכם ולילדכם- בכל יום בוחרים מוצר אחד ממשלוח המנות ורק אותו אוכלים.יישום הכלל יאפשר לכם לשלוט בכמות הקלוריות שאתם או ילדכם מכניסים במהלך היום.



*העבירו הלאה- אין דרך טובה,יפה ובריאה יותר מלהעביר את משלוח המנות הלאה.

כיצד?

קחו את משלוח המנות אל המשפחה המורחבת וחלקו את התכולה, כבדו את החברים לעבודה או לכיתה או תרמו את
המשלוח לילדים נזקקים.


חלוקת המשלוח תאפשר לכם לקיים את מצוות החג,לשמח אנשים נוספים ולחסוך קלוריות רבות שהיו נצרכות על ידכם בלבד במידה ותכולת המשלוח לא הייתה מתחלקת.


זכרו שניתן להכין משלוח מנות בריא ומזין גם ממזונות בריאים יותר אך אין זה אומר שצריך להימנע לחלוטין ממתקים או
"דברים אסורים" - הסוד האמיתי בתזונה נכונה וטובה גם בפורים וגם בשאר ימות השנה נעוץ במינון ובגיוון.


חג שמח.

נרשם על ידי אלעז יוסף נטורופת,תזונאי ומאמן כושר

הבעלים של בריאות מהטבע: www.briutteva.co.il
 
כאן למטה יש לי מתנה  חינמית מיוחדת בשבילך



לחיצה כאן שלך והמתנה
 

          צור קשר: אלעז יוסף "בריאות מהטבע": נייד: 054-4839681, מייל: briutteva1@gmail.com
 התכנים המופיעים באתר הם בגדר המלצה ואין לראות בהם תחליף ליעוץ מקצועי.
 
כל הזכויות שמורות לבריאות מהטבע

           
לייבסיטי - בניית אתרים