בריאות מהטבע - דיאטה ללא דיאטה!
        
                                                                                                                                                                     
 
דף הבית >> השקה+תכנים קורס ניקוי >> תוכן השקה ניקוי 21 >> דיאטה ללא דיאטה!
 


דיאטה ללא דיאטה




במקרים רבים דיאטות "הכאסח" אינן בריאות וגורמות לנזק שעולה על תועלת.


מה הנזק בדיאטות כאסח?

*דיאטות כאסח גורמות לירידה ב BMR שלנו-קצב חילוף החומרים במנוחה.

בשל כך גופנו הופל להיות חסכוני בקלוריות ועל כן לאחר סיום דיאטת הכאסח שנחזור לאכול גופנו ישמין מאותה הכמות שאכלנו בעבר מבלי להשמין.

*מחסורים תזונתים שפוגעים בבריאותינו כמו מחסור בוויטמינים ומינרלים.

לאורך זמן המחסור גורם גם לחוסר יכולת לרדת במשקל.

*חולשה ,עייפות ופגיעה במערכת החיסון.



מה הפתרון?

הנטורופתיה מציעה פתרון לטווח רחוק - אורח חיים בריא ומאוזן.

כל פתרון מידי להשמנת היתר מוביל רק להשמנה גדולה יותר בטווח הרחוק ולפגיעה בריאותית.

לכן מומלץ לשנות את אורח החיים ולשלב שינוים קטנים אך שניתן להתמיד בהם לאורך זמן.



1.החליפו את הדגנים בדגנים מלאים-

אין צורך לספור קלוריות ולהשתמש במחשבון צמוד במהלך הדיאטה. מעבר לתזונה הכוללת דגנים מלאים במקום דגנים לא מלאים יכולה לגרום להרזיה רק מעצם השינוי.

הדגנים המלאים מכילים כמות גדולה יותר של סיבים תזונתים ולכן מסייעים לתחושת שובע לאורך זמן רב יותר ולשמירה על רמות סוכר מאוזנות בדם מה שתורם לנו לצמצום אכילה חסרת רסן ובלתי מבוקרת.

בנוסף הדגנים המלאים מכילים כמות נכבדת של ווויטמנים , מינרלים ונוגדי חמצון שחשובים לבריאותנו.

מלבד תרומתם של הדגנים המלאים לתהליך הירידה במשקל הדגנים המלאים נמצאו במחקרים כיעילים בדיאטה של חולי סוכרת,שומנים בדם, סובלים מלחץ דם גבוה,חולי לב ואף כמניעה נגד מחלות סרטן ומחלות בדרכי העיכול.


חשוב להדגיש שאני באופן כללי

לא בעד אכילה מרובה של דגנים ופחמימות

גם אם הם מלאות כי בכל מקרה אכילה מרובה

מהם גורמת להשמנה ועליה ברמות הסוכר בדם

וגם לאלרגיות( במיוחד אלו המכילות גלוטן

לכן אני בעד מעט דגנים מלאים שלא מכילים גלוטן).




2.שלטו בגודל הצלחת-

על מנת להימנע מחישוב מסובך של כמות האוכל שאנו אוכלים וכמה קלוריות הוא שווה -חישוב שסופו התייאשות מתהליך ההרזיה וזניחת הדיאטה ,פשוט שלטו בגודל הצלחת.

שימו לב שאת האוכל שלכם אתם מגישים בצלחות קטנות בעלות גודל שמתאים לסוג המזון ומרקמו. במסעדות בקשו לקבל את המזון בצלחות קטנות יותר או אפילו במנות קטנות יותר.

מחקרים הראו שיש לנו נטייה תמיד לאכול את כל כמות האוכל שנמצאת לנו בצלחת ועל כן אכילה בצלחות קטנות יותר תגרום לאכילה מועטה יותר ולירידה במשקל בדרך קלה ונכונה.


3. שתו מים וחליטות צמחי מרפא

 מים הם ללא ספק סם החיים. אנו לא יכולים להתקיים ללא שתייה של מיים.

מומלץ לזנוח את כל המשקאות הממותקים או המעובדים ולעבור לשתייה של מים בלבד.

המעבר לשתית מים בלבד גורם לנו לרווח כפול: חסכון בקלוריות ריקות ובחומרים בלתי בריאים שמגיעים מהמשקאות השונים וסיוע להפרשת הרעלים המצוים בגוף.

לאורך זמן גוף רווי במים מתפקד טוב יותר, הפסולת המצטברת בגוף מופרשת אל מחוץ לגוף,המשקל יורד והעור נראה טוב וצעיר יותר.

ניתן לשלב יחד עם המים כפית של שמן זית ופלח לימון ולשתות את המשקה ישר בבוקר על קיבה ריקה.
שילוב זה תורם להתכווצות של כיס המרה והפרשת מיץ מרה ועל כן מסייע לעיכול תקין יותר ולהפרשת רעלים.

כשתייה חמה העדיפו את חליטות צמחי המרפא על פני  הקפה. החליטות בריאות יותר,מזינות יותר ובמקרים רבים מסייעות לתהליכי הרזיה.

צמחי מרפא כמו: גדילן ושן ארי יכולים לתרום לחיזוק הכבד ולפינוי רעלים ועל כן יתרמו להרזיה. צמחים כמו שומר וקמומיל יסייעו לעיכול תקין שמאפשר ספיגת מזון טובה יותר והרזיה בריאה יותר.

בנוסף ניתן לשלב גם צמחי מרפא לאנרגיה, צמחי מרפא לאיזון רמות סוכר ושליטה בדחף למתוק  וצמחי מרפא כתחליפי סוכר.


4.תנו כבוד לאוכל-

דאגו לאכול את האוכל שלכם בנחת וברוגע. הימנעו מאכילה מהירה וחסרת מודעות.אכילה בהיסח הדעת גורמת לנו לאכול הרבה יותר מצורכי הגוף ועל כן גורמת להשמנה.

בנוסף אכילה מהירה,חפוזה או ללא התמקדות באוכל גורמת לעיכול לקוי של המזון ולבעיות במערכת העיכול.

ההמלצה היא לאכילה מודעת ועל כן שכחו מהטלוויזיה או מקריאת העיתון ונסו להתמקד באוכל, בטעם ובמרקם האופיינים לו ובלעיסה איטית ונכונה שלו.


5.עברו למזון טבעי-

נסו להפחית מהמזונות המתועשים והמעובדים שבמקרים רבים מכילים ריכוז גבוה של חומרים משמרים,צבעי מאכל,נתרן וקלוריות.

החלפת מזונות מעובדים במזונות מן הטבע תאפשר לגופכם לקבל שפע של וויטמנים,מינרלים ונוגדי חמצון  שחיונים לבריאותכם ולחילוף החומרים שלכם.

מחסור בוויטמנים ומינרלים יכול לגרום לפגיעה במטבוליזים שלכם ועל  כן רק מזון טבעי שמכיל כמות נכבדת של וויטמנים ומינרלים יכול לסייע לכם לרדת במשקל.

התבססו על מזונות כמו ירקות טריים,פירות,אגוזים שונים,טחינה מלאה,אבוקדו,קטניות,דגנים מלאים ומעט חלבונים.



6. הפסיקו להצהיר שאתם בתהליך דיאטה ולהתנזר ממאכלים מסוימים

ישנם אנשים שזקוקים להצהיר לכל הסובבים אותם שהם בתקופת דיאטה ולכן הם מתנזרים ממזונות מסוימים.
ההצהרה על תהליך דיאטה מסייעת להם להימנע ממזונות "אסורים" ומאפשרת להם לדבוק בתהליך הדיאטה.


גישה זו טובה אולי לחלק מהאנשים אבל יש אנשים

שדווקא ההכרזה על דיאטה מלחיצה אותם

ופוגעת אותם.. אז כדאי שתדעי מה מתאים

לך לאופי.


.


7.הוסיפו תבלינים לתזונתכם-

נסו להמעיט במלח,אבקת המרק,מיונז,קטשופ ורסק עגבניות מעובד. מזונות אלו מכילים במקרים רבים קלוריות רבות
חסרות ערך תזונתי ובחומרים שאינם בריאים לגופנו כמו חומרים משמרים וצבעי מאכל.

המאכלים הללו מעודדים השמנה,עלייה בלחץ הדם,עלייה בערכי הכולסטרול והסוכר ודלקתיות בגוף.

האלטרנטיבה המומלצת היא להחליף את  מזונות אלו בתבלינים שונים שמהווים בחירה מצוינת גם לשוחרי הבריאות וגם לנמצאים בתקופת הרזייה.

לכל תבליו ותבלין יש סגולות רפואיות האופיניות לו וכך ניתן למצוא תבלינים נוגדי דלקות כמו הכורכום והכמון, תבלינים שמסייעים לחיזוק מערכת העיכול והחיסון כמו הג'ינג'יר,קינמון וציפורן ותבלינים נוגדי מזהמים כמו השום , אורגנו וזעתר.

8. טפלו בסטרס-

בתקופות של לחץ תמידי ואורח חיים לחוץ גופנו מפריש הורמונים כמו קורטיזול ואדרנלין מבלוטת יותרת הכיליה(בלוטת האדרנל).

ההורמנים השונים שמופרשים ובמרכזם הקורטיזול חיונים לתפקוד הגוף בזמני דחק.

בזכות הקורטיזול הגוף מצליח לאגור שומנים באזור הבטן לעלות את רמות הסוכר בדם ובעקבות כך את יכולת הריכוז והקשב שלנו ועלייה בדופק הלב שלנו.

השינוים שמתרחשים הגוף בשל הפרשת הקורטיזול חיונים והכרחים על מנת שנוכל להתמודד על תקופות לחץ ומתח אך לחץ ומתח תמידי יוביל ללחץ דם גבוה באופן כרוני,בעיות לב,סוכרת,חרדות,הפרעות שינה והשמנה.

המסקנה המתבקשת היא שעלינו לנסות להוריד את רמות הלחץ בחיינו משום שללא טיפול מתאים באורח החיים שלנו לא רק שלא נצליח להשיל את המשקל העודף אולי אף נשמין.

טיפולים מומלצים לשינוי אורח החיים הלחוץ יכולים חהיות טיפולי דיקור סיני,טיפולי מגע,טיפול בצמחי מרפא,שיחות,פעילות גופנית מרגיעה,תזונה תומכת,ביופידבק,מדיטציות ונשימות נכונות.


8 פ"ג.

פעילות נוספת שיכולה לעזור לנו לרדת במשקל מבלי להתעסק בספירת קלוריות ובדיאטה היא פעילות גופניח.

פעילות גופנית שונה ומגוונת גורמת לגופנו להפוך להיות "בזבן קלוריות" ובעקבות כך לירידה במשקל.

חשוב לגוןן בין פעילות אירובית כמו הליכה,שחיה,ריצה  ורכיבה שתורמים לשריפת קלוריות מוגברת ולהרזיה ובין פעילות כוח כמו חדר כושר, פילאטיס או יוגה שתורמים גם הם להרזיה,עיצוב וחיזוק הגוף ומניעת פציעות.

חשוב לבנות תוכנית אימונים משולבת ומבוססת על עקרונות פיזולוגים משום שעומס רב מידי יכול לגרום להפרשה מרובה של קורטיזול ובעקבות כך להשמנה ואילו עומס קל מידי לא יגרוום לשינוי בבריאותינו.



חשוב שתזכרו שהדרך להרזייה ולבריאות טובה יותר מתחילה באיתור הגורמים להשמנה ולבעיות הבריאות וטיפול
מן השורש באותם הגורמים.



טיפול יסודי ואמיתי כולל שינוי באורח החיים לאורח חיים בריא יותר שכולל תזונה בריאה,פעילות גופנית וטיפול בנפש.


כל דיאטה קיצונית או שינוי דרסטי באורח החיים אינו בריא ומומלץ ובמקרים רבים תוצאותיו אינן מחזיקות לאורך זמן.


אחד מהתוכניות שמצליחות לאזן את הגוף,

לההחזיר אותו לתפקוד תקין ולמשקל תקין

וכל זאת ללא שינוי דרסטי או קיצוני לגוף זו


שיטת ניקוי הרעלים מהגוף לבריאות ולהרזיה.



  
  
נותרו 3 ימים בלבד

להצטרפות לסדנת ההרזיה האינטרנטית דיאטת ניקוי רעלים ב-21 יום


  


 
 

          צור קשר: אלעז יוסף "בריאות מהטבע": נייד: 054-4839681, מייל: briutteva1@gmail.com
 התכנים המופיעים באתר הם בגדר המלצה ואין לראות בהם תחליף ליעוץ מקצועי.
 
כל הזכויות שמורות לבריאות מהטבע

           
לייבסיטי - בניית אתרים