בריאות מהטבע - שמן שמסייע לשרוף שומן

איזה שמן בישול פוגע בבריאות ובגזרה שלך ואלו מומלצים ?

(האמת עשויה להפתיע אותך!)

 
 

נראה  שהרבה אנשים חושבים שכל דבר שכותרתו "שומן צמחי" זה טוב  ובריא.



האמת"ששומן צמחי" זה במילים אחרות

שמן סוויה,תירס,זרעי ענבים,כותנה , חריע או שמנים אחרים בסגנון.


השמניים האלו מאוד מעובדים, מכילים חומרים כימים שנועדו בתהליך הכנת השמן

לסייע להמיס את השמן ויש להם עוד כמה מגרעות.(בהמשך אפרט).


 

 אם את אוכלת מזון מעובד סביר להניח שהשמנים האלו נמצאים שם,

מאוד יכול להיות שאפילו את רוכשת אותם כדי לטגן ולבשל בבית  עם השמניים האלו.


 

הבעיה עם השמנים האלו היא שהם מכילים שומן רב בלתי רוויי


שבחימום וטיגון מתחמצן ויוצר רדיקלים חופשים(רעלים).


 

 בנוסף שמנים רב בלתי רוויים מעובדים בגלל הרגישות הגבוהה שלהם לחום ואור והתחמצות המהירה שלהם

 מעודדים תהליכים דלקתיים בגוף שאלו בעצמם גורמים לתחלואה לבבית, בעיות רפואיות, סרטן והשמנה
.


 

הערה: זה בסדר לאכול מקור שומן רב בלתי רווי שאינו מעובד כמו אגוזים וזרעים שונים כל עוד הם לא קלוים.


ברגע שהם קלוים למעשה הם חוממו בחום גבוה והתוצאה היא זהה כמו בשמנים- חמצון של השומן והפיכתו


לשומן מעודד דלקתיות.


 

 

הנה  הסדר האמיתי של יציבות השמנים לחום ולאור( מהפחות יציב ליציב ביותר)

 

1. רב בלתי רווי- הכי פחות יציב לחימום. נמצא באגוזים,שקדים,זרעים, שמן סוויה, שמן קנולה.

2. חד בלתי רווי

3. רוויים


 

הנה משהו שאנשי מקצוע  אף פעם לא יגידו לך ...

שומנים רוויים הם למעשה השמנים הבריאים ביותר לבישול !

 

למה? בגלל שהם הרבה יותר יציבים בחימום ולכן בשעת החימום נוצרים פחות רדיקלים חופשיים

כלומר פחות רעלים ופחות דלקתיות בגוף !



זו הסיבה האמיתית למה שמן קוקוס ואפילו שמן דקלים( שוב במינון כי אנחנו בדיאטה) בריאים יותר לבישול.
 

זו גם הסיבה למה  חמאה טבעית (לא מרגרינה) היא אחד מהשומנים הטובים ביותר לבישול.


 דרך אגב לשמן קוקוס ודקליים יש שומן רווי בעל מבנה שונה מהשומן הרווי שנמצא במזונות מהחי.

השומן הרווי בשמנים אלו מכיל מבנה שונה שלא גורם לחסימת כלי הדם והצטברות משקעי שומן וכולסטרול

בכלי הדם.


להפך זהו שומן רווי שונה שמנקה את כלי הדם, מחזק את מערכת החיסון ואפילו מכיל חומר בשם

MCT שמסייעת לשריפת שומן( ויש אפילו תוספי הרזיה על בסיס חומר זה).




אפשר גם לבשל או לאפות עם שמנים חד בלתי רווים שאמנם הם לא יציבים בחימום כמו השומנים הרווים

אך הם גם לא גרועים כמו השומנים הרב בלתי רווים.


הכלל הוא לבשל איתם בטמפטורה גבוהה אבל לחימום קצר בזמן.

שמנים אלו כוללים את שמן האבוקדו,מקדמיה ושמן הזית.




זכרו שכמו עם ענין השמן,

יש עוד הרבה מיתוסים תזונתיים שאנחנו מאמינים שהם טובים ובריאים

לנו ובעצם מדובר בטריק שיווקי של יצרני המזון.


הנה כאן  אפשר לגלות את הרשימה המלאה - לחצי כאן ותקראי

את המסמך החשוב הזה.