בריאות מהטבע - פירות העל לבריאות

 9  פירות העל שיעזרו לך

לרדת במשקל ולשפר את בריאותך באורח קסם !













הפירות מעניקים לנו נוזלים שחשובים לנו , סיבים תזונתיים שתורמים לתחושת שובע ולאיזון רמות

הסוכר, אנזימי עיכול שמצויים בפרי ומאפשרים את עיכולו מבלי להכביד על דרכי העיכול, אנרגיה וויטמינים, מינרלים

ונוגדי חמצון שחשובים לבריאותינו.



אין זה אפשרי להכין רשימה של מבחר הפירות הטוב ביותר לצריכה משום שכלל היסוד אומר לאכול כמה שיותר

(כל עוד אין בעיה של סוכרת או טריגליצרידים בדם) ובגיוון רב ככל האפשר.




אציג בפנכם " טעימה" של מספר פירות שיכולות לתמוך בבעיה רפואית בשילוב טיפול יסודי ומעמיק יותר:













1.תפוח ביום על מנת לשכוח מהסוכרת והכולסטרול


בתפוח אין תכולה גבוהה של נוגדי חמצון כמו בפירות אחרים אבל יש בו תכולה גבוהה של סיבים תזונתיים

שהעיקרי שבהם הוא הפקטין.

הפקטין מסייע לקשור את עודפי הכולסטרול בדם, לאזן את רמות הסוכר בדם וכבונוס לטהר ולחזק את הכבד

מפני רעלים.





טיפ קטן:


אין הבדל קלורי דרסטי בין התפוחים השונים למרות טעמם השונה. ההמלצה היא לגוון בסוגי התפוחים

בשל הבדל הפיטוכימקלים(צבעי הפרי) שמספקים יתרונות שונים.











2.ללחץ דם גבוה- אבוקדו.



רבים מאיתנו נוטים להתבלבל ולכלול את האבוקדו כירק אך המציאות היא שונה: האבוקדו הוא פרי.

אלו מאיתנו שאוכלים את האבוקדו נהנים מתכולה גבוהה של מגנזיום,אשלגן,חלבון, וויטמין
E, חומצות שומן

בלתי רוויות והוא דל בנתרן.

רכיבי תזונה אלו האבוקדו מתאים לצמחונים,סובלים מכולסטרול גבוה, לסובלים מבעיות העור( בשל תכולת

וויטמין
E
גבוהה) ובעיקר לסובלים מלחץ דם גבוה בשל תכולה נמוכה של נתרן(הגורם להעלאת לחץ הדם)

ותכולה גבוהה של מגנזיום ואשלגן (המסייע להרפיית כלי הדם ולהורדת לחץ הדם).


טיפ קטן:



את האבוקדו ניתן להחליף בבננה שגם היא עשירה במגנזיום ואשלגן.

חסרונה העיקרי טמון שהיותה מזון היוצר לחות וליחה על פי הרפואה הסינית ולכן אינה מתאימה לסובלים

ממערכת חיסון חלשה, מחלות בדרכי הנשימה והסובלים מהשמנה, בעיות עיכול או בעיות מפרקים.










3.לחזור להיות צעיר- פירות יער



כוכב עולה בשמי תזונת האנטי- אייג'ינג הוא פירות היער.

דובדבנים,פטל שחור ,אוכמניות וחמוציות הם מקור נפלא לאנטו ציאנינים-נוגדי חמצון רבי עוצמה.

נוגד חמצון זה נמצא כמשפר את כלל תפקודי הגוף החל מחיזוק כלי הדם, שיפור הראיה, מניעת נזקי רעלים,

מניעת חמצון הדם(מניעת חמצון כולסטרול וסוכר בדם) וחיזוק רקמת הקולגן בגוף.

חיזוק רקמת הקולגן בגוף תורמת לעור צעיר,יפה ומתוח ולמעשה זו התרופה הפשוטה והיעילה ביותר לטיפולי

אנטי- אייג'ינג.


טיפ קטן:


את פירות היער ניתן לשלב בתזונה יחד עם מזונות כמו בטטה,משמש כתום,גזר או מנגו.

כל אלו מכילים בטה קרוטן שמסייע לשיפור מרקם עור.








4.לשכוח מהשפעת- מנגו



המנגו מכיל ריכוז גבוה של בטה קרוטן( נגזרת צמחית של וויטמין
A).

תפקידים עיקרים של הבטא קרוטן: שמירה על תפקודי הלב, שמירה על מבנה ומרקם דרכי העיכול, שיפור יכולת

הראייה בלילה,שמירה על התפתחות וגדילה תקינים וגולת הכותרת :חיזוק המערכת החיסונית מפני

פתגונים שונים.


טיפ קטן:


ניתן להחליף את המנגו גם במלון כתום אך חשוב לזכור שבמנגו יש תכולת גבוהה יותר של בטה קרוטן.




5.לירידה במשקל- אשכוליות




הם דלים בקלוריות, עשירים בוויטמין
C, חומצה פולית וסיבים תזונתיים והעיקר הם מכילים חומר בשם:

נירג'אנין(ביופבנואיד-נוגד חמצון) , חומר המעלה את הפעילות המטבולית של הגוף ועל ידי כך מסייע לשריפת קלוריות

מוגברת ולניקוי הכבד מרעלים.


טיפ קטן:

נוטלי תרופות צריכים להימנע מאכילה של אשכוליות משום שמחקרים מצאו שאשכוליות גורמות

להעצמת ההשפעה של התרופות וחושפות את המטופלים לתופעות של רעילות תרופתית.








6.להפסיק עם בעיות העיכול- פאפיה ואננס טבעי



שניהם מכילים כמות נכבדת של וויטמינים ומינרלים אך סוד גדולתם טמון באיזימי העיכול הטבעיים שמצוים

בהם.

בכל פרי וירק מן הטבע יש אנזימי עיכול המסייעים לנו לעכל את הירק או הפרי בלבד אך באננס ופאפיה אנזימי העיכול

נאגרים בלבלב ומאפשרים לעכל מזונות נוספים.


האנזים המצוי בפאפיה נקרא פאפין והאנזים המצוי באננס נקרא ברומלין.

אנזימים אלו מסייעים בעיקר בפירוק חלבון לחומצות אמינו וכל מסייעות לגוף לעכל חלבון בצורה קלה יותר.

מקרים רבים של בעיות עיכול הם פתח לבעיות אחרות הנובעות מעיכול לקוי כמו:בעיות עוריות,חולשה חיסונית,אלרגיות

ודלקות.


טיפ קטן:


לסובלים מדלקות מפרקים או כאבי שרירים - ניתן למצוא בחנויות הטבע תוסף ברומלין המסייע לשיפור

המצב. חשוב לשים לב שהוא מדלל דם ועל כן אנשים הנוטלים תרופות לדילול דם צריכים להתייעץ עם רופא

לפני נטילתו.











בנוסף פירות אלו ולפירות רבים ונוספים שאינם מופיעים ברשימה יש גם קטגוריה של פירות הסודים...


פירות שמספקות לאוכלים אותם כמות בלתי נתפסת של רכיבי מזון חיונים המונעים כמעט כל מחלה.


לדוגמא:


1. הרימון- מכיל פיטואסטרוגן(אסטרוגן צמחי), תנינים(חומרים מכווצים) ופוליפנולים(נוגדי חמצון עוצמתיים).

לרימון יש רשימה בלתי נגמרת של יתרונות בריאותים שנחקרו במחקרים והנה חלקם:


חיזוק כלי הדם וגמישותם, מניעת התקפי לב ושבץ מוחי, מניעת חמצון כולסטרול והורדת כולסטרול,איזון סוכרת,

איזון לחץ דם, שיפור העיכול, שיקום מראה העור,עיכוב תהליכים סרטניים .







2.פרי הנוני


נקרא גם מתת האל בשל סגולותיו הרבים.



מספר יתרונות של פרי הנוני:

מניעת כאבי מחזור ותסמונות קדם ווסתית, טיפול ביתר לחץ דם, חיזוק מערכת החיסון,סיוע לטיפול במחלת הסרטן,

לטיפולי אנטי אייג'ינג,שיפור תהליכי עיכול , טיפול באלרגיות ואולי הדבר העיקרי מכל לאספקת מרץ ואנרגיה

(לכן טוב לספורטאים, לאנשים מבוגרים ותשושים, לסובלים ממחלת הנשיקה או מתסמונות העיפות הכרונית ולחולי

פיברומאילגיה).



3. גוג'י ברי-


הטעם מזכיר שילוב של אוכמניות , תותים וצימוקים, הצבע אדום והמחיר יקר אבל שווה כל שקל.

שפע של סגולות בריאותיות בפרי אחד:

חיזוק מערכת החיסון בשל תכולה גבוהה של וויטמין
C, חיזוק וניקוי הכבד, שיפור מערכת המין,נטרול רעלים,שיפור

הראיה וטיפול תומך בסרטן הם רק חלק קטן מהתועלות הבריאותיות של פרי זה.







רגע מה עושים עם הפירות האלו כיצד הם עוזרים לדיאטה ולירידה במשקל?


כמובן שאוכלים את הפירות האלה !

מי שאין לו הגבלה של סוכר או שומנים בדם הייתי ממליץ לו לאכול ולגוון בסוגי הפירות שהוא אוכל- כמות מומלצת עד 3-4 פירות ביום.

מי שיש לו סוכרת או שומנים בדם מומלץ לאכול עד 2 פירות ביום(  אפשר גם פחות או יותר תלוי בחומרת הסוכרת)- במקרה כאן נבחר פירות

פחות סוכריים כמו תפוח, אגס, פירות יער ואפרסקים.



הפירות תורמים לתחושת שובע( אודות לתכולת הסיבים התזונתיים שבהם).

הם תורמים לאנרגיה אודות לסוכר הטבעי שבהם.

הם קלים לעיכול ולכן לא מכבידים על מערכת העיכול.

והם גם יכולים לשמש כתחליף בריא למתוקים שאינם בריאים.



כמובן שאפשר לאכול את הפירות בצורתם החייה אבל בכדי לייעל


את תהליך ההרזיה  ופינוי הרעלים אני ממליץ על שילובם בתוך שייק

יחד עם עוד רכיבים שמסייעים לתחושת שובע ולהרזיה.





בכפתור כאן למטה את יכולה למצוא את כל הפרטים

עלהמדריך שלי 16 שייקים לתחושת שובע תמידית ולחילוף חומרים מוגבר


 


לחצי  כאן עכשיו  לקרוא את המדריך המלא