בריאות מהטבע - עקרונות התזונה ברפואה הסינית
        
                                                                                                                                                                     
 
דף הבית >> עמודים שיש להעביר 301-שחר >> עקרונות התזונה ברפואה הסינית
 
 
 
עקרונות התזונה ברפואה המשלימה והסינית


הרפואה הסינית  מבוססת על מורשת רפואית שנאספה במזרח אסיה במשך אלפי שנים.

כמו אצל ענפי רפואה משלימה אחרים, הרפואה הסינית מייחסת חשיבות מרכזית לנושא התזונה, כמרפאה או מחלישה סימפטומים וכחלק מרפואה מונעת.

התזונה המוצעת למטופל ברפואה סינית היא מותאמת אישית, בהתאם למצבו של האדם ועל פי תוצאות האבחון.

הרפואה הסינית היא תורה מורכבת ועמוקה, שניתן להבין אותה רק לאחר שנים של לימוד רפואה סינית. יחד עם זאת, חלק מעקרונות התזונה של השיטה, אפשר להבין בקלות ואפילו ליישם בקלות.



חמשת האלמנטים בתזונה הסינית


כמו במקצועות רפואה משלימה אחרים שמקורם מהמזרח, הרפואה הסינית מאמינה בכח החיים – הצ'י ובאיזון בין יין ליאנג.

השאיפה היא לשמור על זרימה טובה ומאוזנת שלהם, באמצעות איזון בין מזונות שחזקים בכל חמשת האלמנטים ואיזון בין מזונות קרים וחמים.

האלמנטים הם:

אדמה – שמאופיינת במזונות בעלי טעם מתוק, מוסיפה צ'י ולחות לגוף.

מים – טעמים מלוחים, מזין את הכליות ומגביר את החיוניות בגוף.

אש – מזונות מרים. מזונות השייכים לאלמנט האש נחשבים למטהרי חום ומרוקנים.

מתכת – טעם חריף. בשימוש נכון, מזונות של אלמנט המתכת מפזרים צ'י ואת הדם בגוף.

עץ  - אלמנט המאופיין במזונות חמוצים שבאיזון נכון מחזקים את הכבד.


איזון חום וקור


האנרגיה של מזונות שונים, מוגדרת על ידי המרפא ברפואה סינית כקרה או חמה. לא מדובר ברמת הטמפרטורה אלא בייחוס אנרגטי, שלרוב אפשר להבין אותו גם אינטואיטיבית:


ירקות קלילים ופירות קיץ, נחשבים מזונות קרים. מזונות כבדים יותר (בטטה למשל) או חריפים יחשבו באופן טבעי למזונות חמים.

תוכנית תזונה על פי הרפואה הסינית תביא לאיזון בין המרכיבים בצורה מתונה ולא על ידי חוסר איזון לכיוון השני כפי שקורה הרבה פעמים בדיאטות ה'כאסח' המערביות.



הרגלי אכילה וספורט


הרגלי אכילה הם חלק בלתי נפרד משיטת התזונה של הרפואה הסינית, שמאמינה שאלמנטים ואיברים שונים דומיננטיים יותר בשעות מסויימות של היום. לכן, מומלץ לאכול ארוחה טובה לפני 9 וחצי בבוקר וארוחת ערב לא יאוחר מ – 7 וחצי בערב, למשל.

פעילות גופנית גם היא חלק בלתי נפרד מהתפריט, כיוון שגם היא משפיעה על הצ'י בגוף.

עניין חשוב נוסף שהרפואה הסינית מוסיפה לחיינו היא ההתייחסות לאוכל. את האוכל צריך לאכול ברוגע, בסביבה שקטה וללא הסחות (לא מול הטלוויזיה), כי גם האנרגיה של הגוף והנפש בזמן האכילה היא חלק מהעניין.


לימוד רפואה סינית אורך ארבע שנים, אך לא חייבים להיות מטפלים מוסמכים כדי להתחבר וליישם חלק מעקרונות התזונה של הרפואה הסינית או הרפואה המשלימה. יש הרבה הגיון וחיבור אינטואיטיבי טבעי לכל אדם עם השאיפה לאיזון אנרגטי, להרגלי תזונה נכונים ולמתן תשומת לב לאוכל שאנחנו אוכלים. זו כנראה הסיבה שהתזונה הסינית זוכה לעניין רב בשנים האחרונות.
 
כאן למטה יש לי מתנה  חינמית מיוחדת בשבילך



לחיצה כאן שלך והמתנה
 

          צור קשר: אלעז יוסף "בריאות מהטבע": נייד: 054-4839681, מייל: briutteva1@gmail.com
 התכנים המופיעים באתר הם בגדר המלצה ואין לראות בהם תחליף ליעוץ מקצועי.
 
כל הזכויות שמורות לבריאות מהטבע

           
לייבסיטי - בניית אתרים