בריאות מהטבע - מגזין 1/14
        
                                                                                                                                                                     
 
דף הבית >> עמודים שיש להעביר 301-שחר >> מאמרים מגזין עבר >> מגזין 1/14
 
 
 
10 המוקשים שהורסים לך את הדיאטה בשנה הקרובה-


מגזין בריאות מהטבע 1/14




הי מה נשמע?


כן אז זהו נגמרה לה עוד שנה אזרחית אחת

והגיעה לה שנה חדשה שנת 2014.



למי ששומר על דיאטה/כושר/תזונה בריאה

יש הרבה קשיים שעומדים בפניו בשנה

הקרובה כמו בכל שנה אחרת.



אחד הקשיים שאני שם לב שחוזרים על עצמם

זה  שאנשים פשוט מבולבלים מה כן בריא

ומה לא בריא, מה מומלץ לאכול בדיאטה ומה

לא, איזו פעילות גופנית בריאה ואיזו מזיקה

וכך הלאה והלאה.



למעשה עודף המידע שנגיש לך באינטרנט,

בעיתונות, טלוויזיה או ספרים יכול רק לבלבל

אותך וכאשר אנחנו מבולבלים אנחנו משותקים

ולא עושים שום צעד.



לכן בכדי לעשות לך סדר בבלאגן המגזין

של חודש זה( ושל תחילת שנה אזרחית חדשה)

עוסק


ב-10 הטעויות התזונתיות שפוגעות לך

בדיאטה, בגזרה ובבריאות.


שיהיה קריאה מהנה( ובבקשה ממך לא לשכוח

ללחוץ על כפתור הלייק ולשתף חברים

במידה ואהבת את מה שקראת, תודה:)   ).


 

10 המוקשים שהורסים לך את הדיאטה בשנה הקרובה-


 
 
 
 
 
 
1.לדלג על ארוחת בוקר-
 
 
כבר שנים שכל אנשי המקצוע מדגישים שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה של היום.
 


לא סתם  אנשי המקצוע חוזרים שוב ושוב על המנטרה: "אכלו ארוחת בוקר זה בריא וחשוב".
 


 
 
ארוחת בוקר מסייעת לשבור את צום הלילה

( בהנחה שישנו בלילה ולא זללנו) וככזו היא

למעשה עוזרת למערכת העיכול "להתעורר".
 
 
 

למה זה חשוב להעיר את מערכת העיכול?
 
 

 
משום שמערכת עיכול ערה מעכלת את המזון

שיגיע בהמשך היום בצורה טובה ויעילה יותר מה

שימנע  בעיות עיכול ופירוק לקוי של המזון שגורם

במקרים מסוימים לבעיות רפואיות אחרות וכמובן

שהיא מונעת מאיתנו תופעה כמו עצירות שמהווה

תופעה לא נעימה, לא בריאה וגורמת להשמנה.
 
 


 
בנוסף ארוחת בוקר מסייעת לנו להוריד  הורמוני

דחק(סטרס) ששיא הפרשתם הוא לקראת הקימה

 מהשינה בבוקר.
 



 
אם לא "נעיר" את מערכת העיכול רמת ההורמונים

האלו עדין תהיה גבוהה בדם והתוצאה שהגוף

שלנו עדין יהיה במצב אגירת שומן.
 
 


 

אם זה לא מספיק סיבות למה לאכול ארוחת בוקר, הנה עוד סיבה:
 
 



אי אכילה של ארוחת בוקר גורמת לרמות הסוכר

בדם לרדת מה שיכול לגרום לנו במשך היום

להתקפי רעב בלתי נשלטים שנגמרים באכילה של

מזון מהיר או מזון מתוק וזאת משום שגופנו דורש

לעלות את רמות הסוכר בדם כמה שיותר מהר.
 
 



אנשים רבים נמענים מלאכול ארוחת בוקר כי אינם רגילים או שיש להם תחושה של כבדות לאחר
אכילה של ארוחת בוקר.
 
 


הפתרון המומלץ הוא "להעיר" את מערכת העיכול אבל לא להכביד עליה.
 
 
 
אופציות טובות לארוחת בוקר קלילה זה פירות, מעט אגוזים או אפילו שייק פרי וירק.
 
 
 




 
 
2. לא לטפל באורח החיים הלחוץ-
 
 
 
  אורח חיים לחוץ באופן כרוני תורם לרמות גבוהות באופן כרוני של הורמוני דחק ולחץ (קורטיזול,אדרנלין).
 
 



הקורטיזול הוא הורמון מרכזי "שתורם" לאגירת שומן( בעיקר בטני), לחץ דם גבוה, סוכרת ובעיות לב.
 


 
בנוסף הקורטיזול הוא הורמון קטבולי( אחראי על פירוק רקמות שריר על מנת לספק סוכר למוח ולשאראיברי הגוף).
 



 
פירוק רקמת השריר על ידי הקורטיזול הינה גורם

נוסף שגורם להשמנה וזאת משום  שרקמת

השריר היא רקמה שגורמת לשריפת קלוריות

מוגברת במנוחה ופגיעה בה גורמת לשריפת

קלוריות פחותה של הגוף בזמן מנוחה.
 


 
פתרון "הקסם" הוא לטפל בלחץ ובאורח החיים הלחוץ.


 
זה נשמע פשוט אבל כולנו יודעים שזה ממש לא פשוט להיות רגועים ו


לכן כלים כמו פעילות גופנית,
טיפולי מגע, דיקור סיני,טיפולים נפשים, מוסיקה, דימיון מודרך וביופידבק


יכולים לסייע לשפר את המצב.
 
 
 
 
 
3.לא לישון לפחות 7 שעות בלילה
 
 
זו טעות קריטית נוספת שיכולה למנוע מכם לרדת במשקל בשנה הקרובה.



 
בשינה עולה לנו רמת ההורמון לפטין שידוע כהורמון השובע משום שהוא תורם לתחושת שובע
 


ומנגד יורדת רמתו של הורמון הגרלין שהוא ידוע כהורמון הרעב והוא מופרש מהקיבה בעיקר במהלךהיום.
 
 



חוסר שינה יכול לשנות את מאזן ההורמונים האלו כך ש

רמת הלפטין יורדת ומנגד רמת הגרלין עולה
 
והתוצאה רעב לילי ואכילה לילית.
 
 
 
 






 
4.לא להבין  את הקשר בין רגשות לאכילה-
 
 
אם עדין לא שמעתם את המושג אכילה רגשית כנראה שעין לא קלטתם שחלק מדפוסי האכילה שלכם
 
נובעים מהמצב הרגשי בו אתם שרויים.
 
 
חלקנו אוכלים מזון משמין כאשר אנחנו עצובים, מדוכדכים או עצבניים.
 




אחרים אוכלים מתוך תחושה של שעמום, חוסר הצלחה או קשים שאיננו יכולים להתמודד עימם.
 



 
לא משנה מה הסיבה הרגשית לאכילה שאינה בריאה וללא שליטה בכמויות המאפיין של כל סיבה רגשית
 
שגורמת לאכילה רגשית הוא אכילה לשם פיצוי.
 
 


כל שעלינו לעשות הוא לזהות את הדפוס הבעייתי שגורם לנו לאכילה שלא מתוך רעב פיזיולוגי ולעקור
 
את הדפוס הזה מן השורש וכמה שיותר מהר.
 
 





איך לעקור את הדפוס הבעייתי שגורם לאכילה רגשית?
 



קודם כל חשוב למצוא אותו, לאחר מכן פשוט למלא את הצורך הרגשי שחסר לנו במשהו אחר חיובי יותר
 
מאשר אכילה של מזון שאינו בריא.
 
 
זה יכול להיות דרך אחרת לפרוק כעסים או דרך אחרת להביע צער ועצב, העיקר שלא נמצא את עצמנו

 
משתמשים באוכל "כתרופה" לכל בעיותינו הרגשיות.
 
 
 
 
 
5.לא לאכול בנחת-



 
 כבר  הרמב"ם הבין שהשמנה ובעיות רפואיות באות הן בשל אכילה של מזון לא בריא והן
 
בהרגלי אכילה שאינם נכונים גם אם המזון הוא בריא:
 
 
"רוב התחלואים הבאים על האדם או מפני מאכלים רעים או מפני שהוא ממלא את בטנו
 
ואפילו ממאכלים טובים"
 
 



המסקנה היא שגם אוכל בריא יש לאכול בכמות ובמינון שתגרום לנו לתחושת שובע אבל לא לתחושה
 
של מלאות וכבדות.
 
 
 
 



בנוסף חשוב לאכול ברוגע ובנחת ולא תוך כדי הליכה, עמידה, צפיה בטלוויזיה או קריאה של עיתון.
 
 



חשוב לזכור שתחושת השובע מגיעה למוח רק לאחר 20 דקות מרגע האכילה לכן חשוב לאכול
 


לאט וברוגע כך נצליח לאכול פחות עד שתגיע תחושת השובע.
 
 
 
 





6.לדלג על אימון הכוח
 
 
תמיד לימדו אותנו שחשוב לבצע פעילות גופנית אירובית כמו הליכה או שחיה או רכיבה על אופנים על
 
מנת להגדיל את שריפת הקלוריות היומית שלנו.
 




 
פעילות אירובית אכן חשובה לשריפת קלוריות מוגברת ולהרזיה אך תוספת משמעותית ופחות
 
פופולארית אצל אוכלוסיית המרזים היא פעילות הכוח.
 




 
פעילות כוח כמו אימון בחדר כושר או אימון נגד התנגדות(משקל גוף, משקולות) תורם לעליה במסת
 
השריר ומסת השריר כפי שכבר הוזכר היא רקמה שצורכת יותר קלוריות במנוחה מאשר רקמת שומן
 
כלומר הגוף שלנו הופך ל "בזבזן " קלוריות טוב יותר.
 





השילוב של פעילות שורפת קלוריות כמו פעילות אירובית בשילוב פעילות שתורמת לעליה במסת השריר
 
ולשריפת קלוריות מוגברת יותר במנוחה כמו פעילות כוח הוא שילוב  מומלץ למרזים ולאוכלוסיה בכלל.
 



 
חשוב לזכור שאימון כוח גם תורם לחיטוב מראה הגוף ולצמצום בהיקף הגוף דבר שבפני עצמו חשוב
 
לאנשים שנמצאים בתהליך של דיאטה.
 
 
 




 
7.לבצע דיאטות טרנדיות -
 
 
החלפת תוכנית תזונה בתדירות מסוימת היא מומלצת ואף טובה הן לצורף הגיוון ומניעת השעמום
 
והן בכדי לסייע לגוף להמשיך ולשרוף קלוריות ולא להתרגל לתוכנית תזונה מסוימת.
 




 
הבעיה מתחילה היא שאנחנו מתחילים להחליף תוכניות תזונה בתדירות גבוהה, בוחרים בתוכניות
 
תזונה קיצוניות וטרנדיות.
 
 



התוצאה ידועה בשם אפקט היו- יו אנחנו מרזים וברגע שמפסיקים את הדיאטה שוב משמינים ואז שוב
 
מרזים וכך הלאה ולטווח הרחוק חילוף החומרים שלנו נפגע ומדיאטה לדיאטה יותר קשה לנו לרדת
 
במשקל.
 
 



הפתרון הוא לא לבחור בתוכניות דיאטה קיצוניות או לא מאוזנות, לא להתפתות לכל דיאטה חדשה שצצה
 
לה ולא להחליף תוכניות תזונה בתדירות מהירה מידי.
 
 





איך עושים את זה?
 
משקיעים בידע שייתן לכם את הכלים לבחור את תוכנית התזונה שמתאימה לכם.
 



זה יכול להיות ידע שניתן בסדנאות, הרצאות, קורסים או ספרים אבל מה שחשוב זה למצוא את הידע הזה
 



ולא לשאוב את הידע מאנשים שזה לא תמיד תחום מומחיותם.
 


 
במילים אחרות תמצאו אצל מאמני הכושר מידע על כושר, אצל רופאים תמצאו מידע על רפואה ובריאות
 
ואצל דיאטנים ונטורופתים תמצאו מידע על תזונה.
 
 






 
8. לא אוכלים אוכל אמיתי-
 



  מוצרי דייאט רווים בממתיקים מלאכותיים, מזון מעובד מכיל חומרי טעם וריח. ישנם מזונות
 
שמכילים כמות בלתי נתפסת של צבעי מאכל וחומרים משמרים והרשימה עוד ארוכה.
 
 
 
כל החומרים האלו הם לא מזון, הם לא עוזרים לבריאותינו והם אפילו פוגעים בבריאותינו.
 
 


המזונות האלו שמכילים את כל הרעלים האלו לא יכולים לתרום לנו לתחושת שובע אמיתית
 



ולאורך זמן משום שכמות הוויטמינים והמינרלים שבהם היא נמוכה מאוד.
 
 
הפתרון הוא פשוט לעבור לתזונה שנטולה ברעלים ובחומרים כימים שזו תזונה בסיסית וגולמית
 


שמתבססת על רכיבי המזון הטהורים ללא שינוי ידי אדם: פירות,ירקות, אגוזים ושקדים לא קלויים,
 



מים וחליטות צמחי מרפא, דגנים מלאים, קטניות וגרעינים שונים לא קלויים.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9.לעגל פינות
 
 
מכירים את אלו שאוכלים את השאריות של האוכל שהשאיר הילד, את השאריות שנשאר מארוחת החג
 
וכך הלאה והלאה.
 
אני קורא לאכלנים האלו אכלני החבלים("חבל לזרוק את האוכל").
 




 
הבעיה היא שבד"כ אנחנו לא מחשיבים את הנשנושים הקטנים האלה אבל המשקל שלנו רגיש לנשנושים
 
הקטנים האלו.
 
 
הבעיה החמורה יותר היא של "הקיצונים" יותר שאומרים לעצמם: " אם כבר אז כבר".
 
אם כבר אכלתי מעט מהעוגה אז כבר נסיים את כל העוגה והתוצאה היא הזנחה של תהליך ההרזיה
 
ואכילה ללא שליטה.
 
 
הפתרון הוא לזכור שאנחנו לא פח אשפה מהלך והשאריות צריכות למצוא את דרכם לפח ולא לבטן
 
שלנו.
 
 
 
 
 
10.לא מטפלים בבעיות רפואיות .
 
 
ישנם מגוון רחב של בעיות שאינן קשורות באופן ישיר להשמנה אבל אי טיפול
 
בהם יכול לעקב הרזיה או לגרום להשמנה.
 
 
הנה רשימה חלקית:
 
 
סוכרת שאינה מאוזנת תתרום לתנודות ברמות הסוכר ולאכילה ללא שליטה.
 
בעיות עיכול לא פתורות יגרמו לפירוק מזון לקוי ולספיגה לקויה של רכיבי מזון
 
והתוצאה הגוף ידרוש עוד ועוד מזון משום שלא קיבל את רכיבי התזונה להם
 
הוא זקוק.
 
תת פעילות בלוטת התריס תגרום  בין היתר לחילוף חומרים איטי.
 
דיכאון יגרום לרמות סרוטונין נמוכות- הורמון שרמות נמוכות שלו גורם גם לתאווה למתוקים
 
ולפחמימות.
 
 
מחלות דלקתיות גלויות כמו דלקות מפרקים או דלקות מעיים ודלקות כרוניות נסתרות שאיננו יודעים
 
על קיומם יכולים לגרום לרמות גבוהות של קורטיזול בדם והתוצאה היא אגירת שומן.
 
 
 
 
חשוב לזכור שיש גם בעיות רפואיות מסוימות שמצריכות טיפול תרופתי שהוא בפני עצמו גורם
 
להשמנה ולעיכוב בתהליך ההרזיה.
 
 
הפתרון הוא פשוט לטפל בבעיות הרפואיות השונות ולנסות לאזן את הגוף בשילוב של רפואה טבעית.
 
 
גוף מאוזן בריאותיות הוא גוף שיש לו את המשאבים והיכולת לוותר על השומן העיקש והקילוגרמים
 
המיותרים.
 
 
 
 
חשוב לזכור שישנם  טעיות נוספות שיכולות להרוס לכם את הדיאטה אבל עם קצת ידע, מוטיבציה לשינוי
 
וטיפול נכון ומקצועי אפשר להתגבר על כל הטעויות האלו ולהתחיל לרדת במשקל כבר בשנה  האזרחית
 
הקרובה.

 
 
 


    
 
 

          צור קשר: אלעז יוסף "בריאות מהטבע": נייד: 054-4839681, מייל: briutteva1@gmail.com
 התכנים המופיעים באתר הם בגדר המלצה ואין לראות בהם תחליף ליעוץ מקצועי.
 
כל הזכויות שמורות לבריאות מהטבע

           
לייבסיטי - בניית אתרים