בריאות מהטבע - מגזין חודשי 1.12.13
        
                                                                                                                                                                     
 
דף הבית >> עמודים שיש להעביר 301-שחר >> מאמרים מגזין עבר >> מגזין חודשי 1.12.13
 
מגזין חודש 1.12.13
 
שלום שמח לשמוע ממך שוב.

 
 

החורף כבר כאן ו"אנשי הדיאטות" צריכים לעמוד

בקשיים ומכשולים רבים שמביא עימו החורף.


קשה יותר לעשות ספורט שקר בחוץ, ממש אין

חשק לשמור על הגזרה כאשר אנחנו עוטים עלינו

מעילים ובגדים עבים וממש לא בא לנו להכניס

לפה סלט קר כאשר השוקו החם  עומד מול

עיננו.




אז מה עושים למרות כל הקושי הזה?

כיצד בכל זאת אפשר לרדת במשקל?

או לפחות איך לשמור על הגזרה ולא לעלות

עד לקיץ ב-2-3 ק"ג?





את כל התשובות אתן לך במגזין החודשי שלי.



אז יאלה למה אנחנו מחכים בוא נתחיל !





 

 איך לשלב פעילות גופנית להרזיה בחורף?


 
 
אין ספק שתקופת החורף היא קשה לאנשים שחפצים בדיאטה.



 
הדבר הראשון שבא לנו לעשות בחורף הוא להתכרבל בבית מתחת לשמיכה עם כוס שוקו חם
 



ועוגיות אז למי בכלל בא לצאת ולעשות פעילות גופנית ?
 
 
 
הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בכל מקרה לבצע פעילות גופנית גם בחורף :
 
 
 
 
1.מכשירי כושר  ביתיים-
כן לא חייב למצוא תירוצים למה לא לצאת החוצה אפשר היום לעשות  כמעט
 
  הכול בבית.
 
המגוון הוא רחב: אופני כושר, מסלולי ריצה ביתיים, משקולות קלות לאימון ביתי, הדרכות מוקלטות
 
לפעילות גופנית מול הטלוויזיה והרשימה עוד ארוכה.
 
 
אז אין תירוצים !
 
 





 
2. פרטנר לאימונים משותפים-
 
 
    להתאמן לבד זה לפעמים משמעם ובמקרים רבים זה גם פתח לוותר לעצמנו ולא לצאת  להליכה
 
   הקבועה  אבל כאשר למשוואה נכנס שותף או שותפה לאימון כבר מאוד קשה לנו לוותר על האימון
 
   ולדחות אותו.
 
 
 
 
 
3.למצוא את הזמן האידיאלי-

 
 
  בוא נדבר גלויות: החורף שלנו הוא לא כזה קשה ואפשר למצוא זמן במהלך היום שבו מזג האוויר הוא
 
 נעים ומזמין אז פשוט  תמצאו את השעות ביום שהכי נוח לכם להתאמן בהם.
 
 
 
 
4.חדר המדרגות-


 

לא חייב ללכת לחדר הכושר בכדי להתאמן על מכשיר הסטפר( מדרגות) אפשר להתאמן בחדר
 
המדרגות שבביתך ובלי לצאת בכלל למזג האוויר הגשום ששורר בחוץ.
 
 
 
     לא להתחכם אם הבית שלך הוא בית קרקע תמיד אפשר לרכוש מדרגה אירובית ולרדת ולעלות עליה
 
 
     שוב ושוב.
 
 
 
בהצלחה....
 
 
 
 
 
 


 
 
מזונות שאתם חייבים בדיאטה שלכם
 
 
 
 
ירידה במשקל היא תהליך ארוך טווח ולפעמים מייגע וקשה.
 
 
קשה במיוחד לספור קלוריות באדיקות ולעשות חשבון קלורי על כל ביס שנכנס לפינו.
 
 
 
העניין הוא שישנה אלטרנטיבה אחרת לירידה במשקל שאינה כרוכה בסבל ובחישובים מסובכים.
 
 
 
 
שיטה שבה אין חשיבות למספר הקלוריות שאת צורכת ביום אלא לאיכות המזון ולמדד הבריאות שלו.
 
 
 
בשיטה הזו ניתן לאכול אוכל שהוא עשיר בקלוריות משום שהוא בריא ומזין ומנגד לוותר על מזון דל
 
קלוריות משום שאין בו שום תועלת בריאותית.
 
 
 
 
 
עכשיו בטח תשאלי אותי אז איך יורדים במשקל אם לא סופרים קלוריות?
 
 
 
התשובה היא מאוד פשוטה כאשר אנחנו אוכלים אוכל אמיתי ומשביע( גם אם הוא עשיר בקלוריות)
 
אנחנו שבעים ומלאים לאורך זמן רב יותר מה שגורם לנו בטווח הרחוק לאכול פחות קלוריות ביום ולרדת
 
במשקל.
 
 
ומה קורה כאשר אנחנו אוכלים מוצרי דיאט או מוצרים דלי קלוריות שלא מוספים ערך תזונתי?
 
 
בטווח המיידי אנחנו " חוסכים " בקלוריות אבל בטווח הרחוק הגוף שלנו מרגיש שהוא לא קיבל שום
 
ערך תזונתי חיוני ולכן מהר מאוד הוא יאותת לנו שהוא רעב וזקוק למזון ובמילים אחרות פשוט נאכל
 
יותר ואם זה לא יקרה היום אז זה יקרה מחר או מחרתיים ויוציא אותנו לגמרי מאיזון והתוצאה השמנה
 
ונטישת הדיאטה.
 
 
 
 
המזונות שאתם מוכרחים לשלב בתזונה שלכם בכדי להרגיש את תחושת השובע לאורך זמן רב יותר
 
( מה שיסיע לכם לרדת במשקל), הם מזונות שמוכרחים להיות  מלאים ברכיבי תזונה חיוניים כמו
 
וויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון ופחות חשוב לנו כמה קלוריות יש בהם.
 
 
 
 
המזונות האלו הם בד"כ גם מזונות בצורתם הבסיסית/ טבעית ללא תהליכי עיבוד או תהליכים מלאכותים
 
אחרים.
 
 
 
הנה רשימת המזונות שלי לשובע ולדיאטה מוצלחת( מזומנים לרשות למטה את התוספות שלכם):
 
 
 
 
1. עלים ירוקים-
 
 
מזון שהוא אוצר מכיל המון וויטמינים ומינרלים בנוסף לנוגדי חמצון שאלו למעשה
 
   חומרים  שמסייעים לנטרול רעלים טבעי.
 
 
  מומלץ לצורך אותם בדרך קבע בסלט או אפילו כשייק ירוק  בשילוב פרי להוספת טעם ומתיקות.
 
 
 
 
2.ירקות
 
 
שאר הירקות שקיימים  בכל הסוגים והמינים יוסיפו לנו סיבים תזונתיים שמסייעים לניקוי
 
               מערכת העיכול ולתחושת שובע לאורך זמן.
 
 
 
 
 
3. פירות-
 
 זו קבוצה שממש חביבה עלי הם מתוקים, מלאי נוזלים,מרעננים והכי חשוב מכילים סיבים
 
    תזונתיים, וויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון.
 
 
 
4. אבוקדו-
 
 
 כן אבוקדו מכיל אולי המון קלוריות ובתוכניות הדיאטה עם ספירת הקלוריות הוא יהיה אסור
 
   אבל כאן אצלי הוא מותר ואף רצוי.
 
 
 הוא משביע, איכותי ובריא ואין לו שום תחליף.
 
 
 
5. משפחת האגוזים וגרעינים -
 
    אגוזי מלך, אגוזי קשיו, אגוזי ברזיל, גרעיני דלעת או חמנייה הם רק חלק קטן ממשפחה גדולה של
 
   אגוזים וגרעינים שמכילים אבץ, סלניום, אומגה 3 ( חלקם), סידן ושאר מינרלים וויטמינים.
 
 
    כמובן שמומלץ לאכול מהם בצורה הלא קלויה וכמובן שכדאי לגוון ולשלב בין הסוגים השונים.
 
 
 
 
 
6.מים-
 
 נכון מים אינן מזון ובטוח שהם גם לא מכילים קלוריות אבל אין לי צל של ספק ששתייה מרובה
 
   תסייע לכם במקרים רבים לאכול פחות כי לפעמים  כל מה שגופכם זקוק לו הוא מעט נוזלים ואילו אתם
 
   מייד חושבים שאתם זקוקים למזון ופותחים את המקרר.
 
 
 
 
7.בטטה-
 
 
הבטטה מכילה בטה קרוטן שזה למעשה נגזרת צמחית של וויטמין A.
 
           בטה הקרוטן מסייע לחיזוק מערכת החיסון, לטיפול בבעיות עור ולטיפול בבעיות עיכול.
 
 
           בנוסף למרות מתיקותה הבטטה בעלת אינדקס גליקמי נמוך מה שאומר שהיא מעלה את רמות
 
          הסוכר בדם בצורה מדורגת ועל כן מתאימה לחולי סוכרת( בהגבלה) ולאנשים שרוצים לשמור על
 
         תחושת שובע לאורך זמן רב יותר.
 
        
         חשוב לציין שהבטטה מכילה גם כמות גבוהה של סיבים תזונתיים שמהווים עוד סיבה למה הבטטה
 
         תורמת לתחושת שובע לאורך זמן.
 
 
 
8.קטניות-
 
חומוס, פול, עדשים, אפונה, שעועית ושאר הקטניות  יכולים להיות מזון מצוין לשומרי המשקל.
 
הם בעלי אינדקס גליקמי נמוך, מכילים חלבון מהצומח וטעימים להפליא.
 
 
צריך לזכור שהקטניות אמנם מכילים חלבון אך הוא אינו מלא לחלוטין כמו חלבון מהחי ועל כן הפתרון
 
הוא לצרוך לאורך היום או באותה הארוחה דגנים מלאים משום ששילוב זה יוצר חלבון מלא המשתווה
 
לאיכותו של חלבון מהחי.
 
 
כדאי גם להזכיר שקטניות יכולות לגרום לחלקנו לבעיות עיכול  כמו מלאות, גזים ונפיחות בבטן ולכן למי
 
שלא מורגל כדאי להתחיל לאכול מהם בכמויות קטנות ולאט לאט להוסיף עוד ועוד.
 
 
אפשר לשלב תבלינים שמסיעים לעיכול כמו כורכום, קימל, כמון, כוסברה, שומר, פטרוזיליה ועל ידי
 
כך לצמצמם את  הסיכוי לסבול מחוסר נוחות במערכת העיכול לאחר אכילתם.
 
 
 
 
 
9. קינואה-
 
 
אם יש דגן אחד שהייתי ממליץ עליו יותר מכולם(למרות שמבחינה בוטנית אינו נחשב לדגן)
 
               זה הקינואה.
 
               הסיבה המרכזית לאהבה שלי לקינואה היא משום שהקינואה היא הדגן היחידי שמכיל את
 
              כל חומצות האמינו( הרכב חלבון מלא ממש כמו בשר) ולכן כצמחוני( ואפילו על גבול
 
              הטבעוני) הקינואה היא בחירה מצוינת בשבילי כמזון לאחר אימון גופני.
 
 



 
אז זו הרשימה שלי ועליה גם מתבססת רוב הזמן התזונה שלי.


 
 
אני בטוח שישנם עוד מזונות שאולי פספסתי ולא קיבלו את הכבוד הראוי להם ולכן אני מזמין


 
אתכם להוסיף לרשימה שלי את המזונות המושלמים לדיאטה מבחינתכם
.
 

 
   
 
  
 
 

          צור קשר: אלעז יוסף "בריאות מהטבע": נייד: 054-4839681, מייל: briutteva1@gmail.com
 התכנים המופיעים באתר הם בגדר המלצה ואין לראות בהם תחליף ליעוץ מקצועי.
 
כל הזכויות שמורות לבריאות מהטבע

           
לייבסיטי - בניית אתרים