בריאות מהטבע - מגזין בריאות 1.8.13
        
                                                                                                                                                                     
 
דף הבית >> עמודים שיש להעביר 301-שחר >> מאמרים מגזין עבר >> מגזין בריאות 1.8.13
 
מגזין בריאות מהטבע 1.8.13



שלום מה שלומך ?

חם...חם.... וחם.....


החום הזה גורם לנו לפעמים  "לצאת משליטה":

להתעצבן, להיות חסרי סובלנות, קצרי רוח ועייפים.


העייפות, העצבים, החום, חוסר הסובלנות כל אלו ביחד פוגעים

בבריאותינו והתוצאה: מחלות ובעיות.


אחד הבעיות העיקריות שהחום גורם לנו זה השמנה !


למה דווקא השמנה?




בדביקות הזו של חודשי יוני- אוגוסט למי יש כוח לשבת במטבח

ולהכין מאכלים בריאים? החום מהבישול ומהסירים רק מרתיע אותנו

ואז אנחנו מוצאים את עצמנו אוכלים דברים "קלילים" יותר כמו

ארטיקים, משקאות קלים, וכל מיני מתוקים.....


מזונות קלים?

כן ללא ספק הם קלים- קלים לאכילה אבל ללא ממש בריאים

ומזינים.




אז האם יש לי פתרון בשבילך?


כן , אפילו שנים:


1.להתחיל לסגל הרגלי הכנת אוכל בריא.

בשביל זה צריך שההכנה תהיה כמה שיותר קלה כך יגברו

הסיכוים שאכן יהיה לך כוח להכין מזון בריא ויותר חשוב מכך

ברגע שהוא יהיה שם, יחכה לך במקרר, הסיכוי שלך להתפתות

למזון מהיר ומשמין קטן פלאים.



כדי לדעת איך להפוך את המטבח שלך ולשדרג אותו לבריא יותר

כך שיהיה ניתן להכין כל מאכל בריאות בפחות מחמש דקות

אני מזמין אותך לקרוא את הכתבה הראשונה במגזין זה:




"11 צעדים למטבח בריא יותר"- כתבה שפורסמה ממש לא מזמן

על ידי באתר הבריאות של YNET.






2.לא רק שינוי תזונתי והפיכת המטבח לבריא יותר יסייעו לך

לשלוט בתיאבון ולרדת במשקל. ישנו גורם נוסף.


לגורם הזה קוראים צמחי מרפא ובהמשך המגזין אני אזמין אותך

לקורס שילמד אותך איך להכין פורמולות טבעיות מצמחי מרפא

שיסייעו לך לרדת במשקל ולשלוט בתאבון.




חשוב לזכור ללחוץ  על כפתור הלייק בתחתית  המסך

כדי לעזור לחברים

שלכם לקבל את התכנים וכדי לתת לי פידבק ומוטיבציה להמשך.

תודה !



נצא לדרך.....

 

11   צעדים איך להפוך את המטבח לבריא יותר
 

 
 
 
1.רכשו מעבד מזון קל לשימוש ולניקוי
 
 
  אנחנו לא מפסיקים לעולם את המרוץ.
 
 המרוץ אחר כסף,פרנסה,זוגיות,משפחה וגידול ילדים.
 
 
 
במרוץ בלתי פוסק שכזה קשה לנו לקחת רגע לעצמנו על מנת לנשום נכון, לאכול נכון ולשפר
 
את בריאותינו.
 
 
 
המכשול העיקרי שגורם לנו לאכול לא בריא הוא ללא ספק חוסר בזמן.
 
 
 
למי יש זמן להכין אוכל בריא כאשר הילדים צורחים והבית מבולגן.
 
האינסטינקט הבסיסי הוא להכניס למיקרוגל פיצה או מזון מהיר אחר ולאכול בלי לחכות ולהמתין
 
יותר מידי זמן.
 
 
 
התוצאה מהזלזול בבריאות ומאכילה לא נכונה ניכרת לאורך הזמן בהשמנה, סוכרת, כולסטרול, לחץ דם
 
ושאר המחלות של תרבות השפע.
 
 
 
רכישת בלנדר או מערבל מזון פשוט , קל לשימוש וקל לניקוי תאפשר לנו להכין מזונות בריאות בפחות
 
מ-5 דקות מאמץ.
 
 
 
ניתן להכין טחינה ביתית ללא קושי, עוגיות בריאות משיבולת שועל ותמרים, מרקים , שיקים של מיץ
 
וירק ואפילו סלטים.
 
 
 
הכנת האוכל בבית תאפשר לכם לשפר את בריאותכם ולהימנע מלאכול אוכל מעובד שמכיל חומרי טעם
 
וריח, צבעי מאכל, סוכרים, נתרן, מייצבים ושאר רכיבים בלתי בריאים.
 
 
 
 
2. מטחנת קפה לזרעי פשתן.
 
 
    זרעי פשתן הם רכיבים תזונתיים שמומלץ שיהיו בכל מטבח שומר בריאות.
 
    זרעי פשתן שאינם טחונים גורמים לזירוז תהליכי העיכול וטיפול בעצירות אך יתרונם הגדול של
 
   הזרעים בא לידי ביטוי  דווקא לאחר טחינתם.
 
 
  טחינת הזרעים מאפשרת להפיק מהזרעים אומגה 3 שידועה כרכיב שמסייע להורדת טריגליצירדים,
 
  שמירה על כלי הדם ועל הלב, איזון מערכת העצביים וטיפול בהפרעות קשב וריכוז.
 
 
את זרעי הפשתן ניתן להכניס לתוך היוגורט, לפזר על הסלט או  אפילו להכניסם ישירות לתוך הפה.
 
 
 
 
 
3.מכונת מיצי פרי וירק-
 
  
  ניתן להכין מיצי פרי וירק בבלנדר וכך להרוויח את הערכים התזונתיים בפרי ובירק בנוסף לסיבים
 
התזונתיים שמסייעים לאיזון רמות הסוכר בדם, תחושת שובע והורדת רמות כולסטרול.
 
 
מנגד אם נרצה לזכות בכמות גדולה יותר של רכיבים תזונתיים נוכל להשתמש במכונת מיצים שתאפשר
 
לנו לסחוט הרבה יותר פירות וירקות ביחס לשימוש בבלנדר( משום שבהכנת מיץ אנחנו לא משתמשים
 
בסיבים התזונתיים של הפרי והירק).
 
 
החיסרון העיקרי בשימוש  במכונת מיצים טמון בתכולת הסוכר הגבוהה שיכולה להיות במיצים, תכולה
 
גבוהה שאינה מתאימה לחולי סוכרת, שומנים בדם או לאנשים שמבצעים תהליך דיאטה.
 
 
 
 
 
4.קערה גדולה לפירות וקערה גדולה לסלטים.
 
 
אם נדאג להניח על שולחן המטבח בבית קערה גדולה עם פירות שטופים וקערה גדולה עם ירקות שטופים
 
נצליח להגדיל את צריכת הפירות והירקות של כל בני הבית.
 
 
כלל ידוע הוא שמה שאנחנו רואים הרבה יותר נגיש לנו ממה שנסתר מעיננו ועל כן הנחת קערת פירות
 
וקערת ירקות תאפשר לכם לחזור מיום עבודה קשה ולהסתפק במזון בריא ומזין יותר מהמזון שלבטח
 
הייתם לוקחים לכם במקרר.
 
 
 
התוצאה לטווח הרחוק: יותר וויטמינים בתזונה, יותר מינרלים, יותר סיבים תזונתיים, יותר נוגדי
 
חמצון ופחות השמנה,עייפות ובעיות בריאותיות אחרות.
 
 
 
 
5. הניחו על השולחן במטבח קנקנן גדול עם מים לימון ונענע
 
 
 
שתייה מרובה של משקאות קלים גורמת לעליה בתחלואה במחלות הסוכרת והשומנים אודות לתכולה
 
הגבוהה של הסוכרים והנתרן באותם משקאות.
 
 
בנוסף במשקאות אלו יש במקרים רבים חומרים כימים כמו צבעי מאכל שנמצאו כמזיקים לבריאותינו.
 
 
גם משקאות הדייאט אינם פתרון מומלץ משום שהממתיקים המלאכותיים נמצאו כקשורים לבעיות עיכול,
 
עור, אלרגיות ואפילו  להגדלת הסיכוי לחלות במחלת הסרטן.
 
 
למעשה נותר לנו לשתות מים כמשקה היחידי שלא רק שלא פוגע בבריאותינו אלא מיטיב ומשפר
 
אותה.
 
 
למתקשים בשתיית מים מומלץ להניח קנקן גדול של מים קרים( בקיץ) או פושרים( בחורף) בשילוב של
 
לימון ונענע על מנת להסוות את טעם המים.
 
 
ניתן בחורף להניח על השולחן קנקנים גדולים שמכילים חליטות צמחי מרפא שמשמשים כתוספת טובה
 
לשתיית מים במהלך היום.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6.הוציאו משולחן האוכל מסייחי דעת כמו עיתון או חשבונות
 
 
אם הייתם מדברים עם אדם שלא היה מביט אליכם אלא מתעסק בדברים אחרים איך הייתם מרגישים?
 
אולי  הייתה עולה בכם תחושה של חוסר כבוד? חוסר אכפתיות ? זלזול ?
 
 
כמו שלא הייתם מצפים שבמהלך שיחה בן זוגכם לשיחה לא יתרכז בכם כך אל תעשו זאת לאוכל שנמצא
 
בצלחתם.
 
 
תנו לו את הכבוד המגיע לו, את תשומת הלב במגיעה לו, אכלו אותו לאט ובהנאה משום שדרך אכילתכם
 
מעידה על הכבוד שאתם בעצם נותנים לעצמכם , לגופכם ולבריאותכם.
 
 
עשו לעצמכם טובה והוציאו כל מסמך , עיתון או מסיח דעת אחר שנמצא על שולחן המטבח ויכול למנוע
 
מכם להביט לאוכל  " בעיניים".
 
 
 
 
 
7. הקדישו יום בשבוע לקניות ולבישול בריא
 
 
על מנת לסגל תזונה נכונה ואורח חיים בריא צריך להתארגן ולתכנן מראש.
 
צעד הכרחי להתארגנות מראש יהיה להקדיש חצי יום פעם בשבוע לרכישה ולקניות ולבישולים ולהכנת
 
מזון בריא.
 
 
ברגע שנדאג מראש לאוכל בריא למהלך השבוע נקטין את הסיכוי לאכול מאכלים שאינם תורמים
8. הקפיאו ארוחות מוכנות
 
 
מומלץ לקחת את המזון שהכנתם ביום הבישולים וההכנות ולהכניס את חלקו למקפיא.
 
מזון מוכן במקפיא ומוכן לשימוש מהווה כלי הכרחי לשעת חירום שבה נגמר האוכל ואן לנו זמן
 
להכין אוכל חדש.
 
 
לו לא היינו שומרים אוכל במקפיא סביר להניח ששוב היינו מתפתים למאכלים זמינים ולא בריאים.
 
 
 
על מנת לשדרג את  הצעד הבריאותי הזה אפשר לשקול להכניס למקפיא את רכיבי המזון בנפרד
 
ולא ארוחה מוגמרת.
 
 
לדוגמא במידה והכנו  ארוחת אורז ועדשים וארוחה אחרת  של עוף בשילוב תפוחי אדמה נעשה בחוכמה
 
לו נכין כל רכיב בנפרד, נכניס למקרר סיר שבו ערבבנו את האורז עם העדשים וסיר שבו שילבנו את,
 
העוף עם תפוחי האדמה  ואילו למקפיא נכניס כל רכיב בנפרד כלומר קופסא של עוף, קופסא של אורז
 
, קופסא של עדשים וקופסא של תפוחי אדמה.
 
 
במהלך זה למעשה אנחנו מונעים מהאוכל להתקלקל מהר יותר וחשוב מכך אנחנו מאפשרים לנו גמישות
 
תזונתית: שיגמר האוכל במקרר נוכל לקחת  מהמקפיא רכיבים שונים ולהכין ארוחה בשילוב שונה
 
לחלוטין  ובמינימום זמן הכנה.
 
 
 
 
9. הכניסו למקרר ירקות שטופים ופירות שטופים
 
מייד שאתם חוזרים מהקניות דאגו לשטוף את הירקות והפירות ולהכניס למקרר את הירקות  הפירות
 
שהחלטתם לא להשאיר בקערה הגדולה שנמצאת על שולחן האוכל.
 
 
המטרה היא שוב לחסוך בזמן ולהתארגן מראש כך שיגמרו הפירות והירקות בקערה הגדולה שבשולחן
 
תוכלו מייד למלא אותה שוב בלי לבזבז זמן ובלי להתעצל.
 
 
 
10. שמרו על ניקיון כלי המטבח והמטבח עצמו
 
 
דאגו להחליף בכל שלושה חודשים את קרש החיתוך שנוטה לצבור מזהמים, החליפו פעם בכמה חודשים
 
ולא רק בפסח את סט הסכו"ם, שטפו הכיור והשיש גם בחומרים טבעיים ולא רק בחומרים כימים(מים,
 
לימון ומלח יכולים לעשות עבודה נפלאה), הרחיקו מזיקים בכלים טבעיים(תבלינים וצמחים שונים יכולים
 
להרחיק חרקים ומזיקים ממש כמו מדבירים כימים ובלי הסיכון שנלווה לחומרי ההדברה הכימים).
 
 
ניקיון המטבח ושמירה על מטבח נקי יסייעו לכם לאכול אוכל בריא יותר, נקי יותר וטעים יותר.
 
 
 
 
 
11.. שימו מוסיקה רגועה
 
 
כן אולי זה לא יהפוך את המטבח שלכם לבריא יותר אבל לבטח מוסיקה רגועה בעת האכילה או בזמן
 
הבישולים יכולה להפוך אתכם לבריאים, רגועים ושלווים יותר.
 
 
במקום לדבר בשעת הסעודה, לריב, לקרוא עיתון או לצפות בטלוויזיה דאגו לשבת בניחותא , להאזין
 
למוסיקה רגועה, להתרכז באוכל , לאכול לאט ולהנאות ולהרגיש כל טעימה וטעימה.
 
 
 


הצעד הנוסף למטבח בריא:



 
 
קורס : להיות רוקח טבעי- ממליץ ללחוץ כאן ועכשיו !
 
 
 

          צור קשר: אלעז יוסף "בריאות מהטבע": נייד: 054-4839681, מייל: briutteva1@gmail.com
 התכנים המופיעים באתר הם בגדר המלצה ואין לראות בהם תחליף ליעוץ מקצועי.
 
כל הזכויות שמורות לבריאות מהטבע

           
לייבסיטי - בניית אתרים