בריאות מהטבע - מגזין בריאות מהטבע 1.5.13
        
                                                                                                                                                                     
 
דף הבית >> עמודים שיש להעביר 301-שחר >> מאמרים מגזין עבר >> מגזין בריאות מהטבע 1.5.13
 
מגזין  בריאות מהטבע חודש 1.5.13


שלום שמח שהצטרפת למגזין החודשי שלי

וכמידי חודש גם חודש זה יכלול שפע של טיפים על תזונה בריאה,

דיאטה, כושר ושיפור המראה שלך לקראת הקיץ שמתקרב.



אז המלאכה  מרובה בוא נתחיל....



 
4 שגיאות שמונעות ממך לרדת במשקל

 
 
תהליך הרזיה  נכון, בריא ומוצלח צריך להיות מאורגן ומסודר על פי היגון פשוט וקל להבנה.
 
 
מקרים רבים ידועים לנו כמקרים שבהם התחלנו דיאטה(או בשפה נכונה תהליך הרזיה) ובמקרה הטוב
 
ירדנו במשקל ואז שוב  העלנו ובמקרה הרע המחוג כלל לא זז.
 
 
 
אין זה יד המקרה שלא נחלנו הצלחה, האמת שזה לא הכישלון שלנו , זה אפילו לא אשמתנו אלא זהו
 
ההרגלים והתבניות שחינכו אותנו לפעול על פי הם.
 
 
חינכו אותנו באופן שגוי שכדי לרדת במשקל אנחנו צריכים :
 
 
1.מניע זמני

 
 
תירוץ מספיק טוב על מנת להתחיל לרדת במשקל. תירוץ כמו חתונה שמתקרבת, ערב החג, בן או בת זוג  חדשים וכיוב'.
 
מה שלא ציינו בפנינו שמניע זמני שדוחף אותנו לרדת במשקל הוא לא מניע אמיתי שיעזור לנו לשמור על
 
אורח חיים בריא לאורך זמן.
 
הפתרון הוא פשוט וקשה כאחד למצוא את המניע האמיתי למה אני צריך לרדת במשקל ולשמור על תזונה
 
נכונה לאורך זמן , נסו לא להיתלות בסיבה זמנית שתגרום לכם לשמור על תזונה נכונה לזמן קצוב.
 
 
 
 
2.לספור קלוריות
 
הנחילו לנו את תיאורית ספירת הקלוריות ואת התיאוריה שכל הקלוריות שוות כלומר: 100 קלוריות
 
ממזון חלבוני דינם כ 100 קלוריות ממזון שומני.
 
 
התיאוריה  הזו כל כך כשלה וההוכחה לכך היא מיליארדי אנשים ברחבי העולם שעדין מבצעים דיאטות
 
על פי התיאוריה הישנה הם סופרים קלוריות באדיקות, אוכלים מוצרי דיאט ו ובודקים היטב מהיכן
 
הקלוריות שלהם מגיעות(שומנים,חלבונים או פחמימות) אך עדין הם לא מצליחים לרדת במשקל או
 
לשמור על ההישגים במידה ואכן הצליחו לרדת במשקל.
 
 
 
 
הסיבה לכך טמונה שגופנו לא מתייחס לאוכל "בצורה מדעית" כמו במעבדה. הגוף שלנו הרבה יותר
 
מורכב מנוסחה פשוטה שדוגלת בלאכול פחות קלוריות ולשרוף יותר קלוריות וכך לרדת במשקל(ואם זה
 
אכן היה כל כך פשוט אז כל אדם שהיה פוצח בתפריט דל קלוריות היה יורד במשקל).
 
 
ישנם גורמים נוספים מלבד קלוריות שמשפיעים על תהליך ההרזיה:
 
בעיות בבלוטת התריס, בעיות ותסמיני גיל המעבר, בעיות עיכול, עודף רעלים בדם, אלרגיות בלתי
 
ידועות למזונות,בעיות הורמונאליות נוספות, בעיות ספיגה של רכיבים תזונתיים, מחסורים תזונתיים,
 
חוסר שעות שינה, סטרס ולחץ נפשי ואפילו מערכת חיסון חלשה.
 
 
ההתייחסות אל הגוף כמכונה פשוטה להפעלה ולהבנה שבנויה על הנוסחא של להכניס פחות קלוריות
 
ולשרוף יותר קלוריות היא שגויה ביסודה ומתעלמת מהגורמים הנוספים שמשפיעים על תהליך ההרזיה.
 
 
הפתרון הוא לעבור לתזונה בריאה וטבעית שמבוססת על יותר פירות, ירקות ומוצרים טבעיים אחרים
 
 שלא עברו  תהליך של עיבוד ושינוי הרכבם המקורי.
 
 
תזונה טבעית שמותאמת באופן אישי למטרות ולרקע הרפואי יכולה לספק לגוף את כל הוויטמינים
 
והמינרלים הדרושים לו על מנת שמערכת החיסון תהיה חזקה יותר,מערכת העיכול תתפקד טוב יותר,
 
לא ייווצרו רעלנים רבים, לא יהיו מחסורים תזונתיים ואפילו על מנת לסייע לאזן את המערכת
 
ההורמונאלית.
 
 
ברגע שהתזונה הטבעית תסייע לפתור את הבעיות הנסתרות האלו לפתע נתחיל לרדת במשקל ולהפתעת
 
הסובבים אותנו(ולהפתעתנו) זה לא יהיה על סמך תזונה בעלת ספירת קלוריות מדוקדקת אלא בדיוק
 
ההפך על סמך תזונה משוחררת מעול הקלוריות- תזונה שבה המוטיב העיקרי הוא לבחור מזון בריא
 
ולא משנה כמה קלוריות הוא מכיל.
 
 
חשוב לציין שלפעמים תזונה בלבד לא מספיקה בכדי לרדת במשקל ויש צורך לשלב שיטות נוספות
 
על מנת לפתור בעיות כמו שצוינו לעיל שיכולות לגרום להשמנה.
 
 
 
למשל ניתן לשלב תוספי תזונה, צמחי מרפא, טיפולי מגע או דיקור סיני על מנת לאזן מערכת
 
הורמונאלית , לטפל בסטרס או לטפל במערכת העיכול ורק על ידי השילוב של תזונה עם טיפולים
 
משלימים יהיה ניתן לפתור את הגורם שמונע ממך לרדת במשקל ובעקבות כך אכן לרדת במשקל.
 
 
 
 
3.לבצע הרבה פעילות גופנית
 
להגביר את חילוף החומרים על ידי ביצוע פעילות גופנית בתדירות גבוהה
 
גם כאן חינכו אותנו רוב  חדרי הכושר והמאמנים האישיים להתאמן כמה שיותר הרבה וכמה שיותר חזק.
 
כאדם שתחום עיסוקו הנוסף הוא אימוני כושר אישיים הגישה המוטעית הזו קצת מציקה לי.
 
 
ניתן להקביל בין פעילות גופנית לנטילת תרופות:
 
כאשר אדם מגיע לרופא ומתלונן על רמות כולסטרול גבוהות בדם הרופא רושם לו תרופות להורדת
 
כולסטרול בלי לנסות להבין מה הגורם לכולסטרול ומבלי לנסות לסייע למטופל להוריד את רמות
 
הכולסטרול בדרכים יותר פשוטות מתרופות.
 
 
ברגע שאותו אדם מגיע שוב לרופא ומציין שרמות הכולסטרול שלו עדין גבוהות מה הרופא עושה?
 
 
רושם לו מינון גבוה יותר !
 
 
האם זה יעזור?
 
לא בטוח כי את הגורם האמיתי לא מצאו או אפילו לא ניסו לטפל בגורם האמיתי.
 
 
ואיך זה קשור לפעילות גופנית?
 
כאשר אדם שומר על תזונה בריאה ועושה ספורט ולא יורד במשקל מייד קופצים רוב מאמני הכושר
 
ואומרים לו שיש צורך לבצע עוד פעילות גופנית בדגש על פעילות אירובית ממש כמו שהרופא מגביר
 
את מינוני התרופות.
 
והאם זה עוזר?
 
במקרים רבים זה לא עוזר אלא בדיוק ההפך. עומס אימוני יכול לגרום לפציעות, לפגיעה במוטיבציה
 
 
ובהקשר להרזיה להשמנה משום שעומס פיזיולוגי גורם לסטרס(הזהה לסטרס נפשי), סטרס שגורם
 
לאגירת שומנים.
 
 


 
אז מה הפתרון?
 
 
לבצע פעילות גופנית מותאמת לרמה האישית שלך ולמצבך הבריאותי, לקבל תוכנית מקצועית מאיש
 
מקצוע, ברגע שהמשקל לא זז לשנות את תוכנית האימון/את עצימות האימון/את סוג האימון אך לא
 
בהכרח להוסיף עוד ועוד אימונים ולפעמים אפילו לתת לגוף מנוחת התאוששות ולא להתאמן לפרק זמן
 
מסוים.
 
 
 
 
 
 
4.חונכו להגיע למטרות וליעדים
 
 
האמת זהו תהליך מצוין שיש לנו יעדים ומטרות בכל תחום בחיים אך בדיאטות כאשר אנחנו מציבים רף
 
מסוים אנחנו חותרים להשגתו ואם הצלחנו להשיגו אנחנו זונחים הכול וחוזרים לתזונה לקויה וכאן
 
הבעיה.
 


אז בטח השאלה העולה אז איך מבצעים תוכנית הרזיה נכונה

בריאה , קלה(ללא ספירת קלוריות) ופשוטה?....



 
אני מציע לך לקבל את הפתרון המלא לכך בסדנת הרזיה יומית

שאני עורך בקרוב.


זו הזדמנות שלא תחזור , הזדמנות לקבל כלים שיעזרו לך לרדת


במשקל לתמיד וכל זאת באמצעות  פגישה אחת בלבד.



לחצו כאן למטה לפרטים נוספים על הסדנה: " 4 צעדים לירידה  מהירה ופשוטה במשקל"










 



איך להתחיל לאכול בריא ?...(ולרדת במשקל !).


המוטיבציה מרקיעה שחקים ומגיע הרגע המיוחל לשינוי אבל....

המקרר נפתח  ברגע הראשון של המשבר/חוסר הזמן והשוקלד

עושה את דרכו אליך( ולבטן שלך...).



אז מה עושים כדי להתחיל לאכול בריא?


הנה מספר טיפים  קטנים....



1.לא להיות עייף-


     עיפות גורמת לגוף שלך להזדקק לסוכרים ומהר וכך הבחירות

    שלך שגויות ובמצב כזה מאוד קשה לבחור מזונות בריאים.

אז פשוט צריך לישון טוב יותר או לפחות לנוח בצהרים ואז

יהיה הרבה יותר קל להימנע ממזון מזיק ולבחור דווקא באלטרנטיבה

הבריאה.



2.להתארגן מראש-


אכילה בריאה לפחות בהתחלה צריכה להיות מתוכננת ומסודרת מראש

אחרת זה פשוט לא יצליח.


אם נגיע מיום עבודה לחוץ ועמוס ישר לבית לא מאורגן מבחינה תזונתית

סביר להניח שנמצא במקרר מזון מהיר ואותו נאכל.


אז מה עושים ?

מתכניים מראש: מכינים ירקות קצוצים גם לעבודה וגם לארוחה בבית

עוד יום קודם לכן, שוטפים פירות ומניחים סלסלת פירות שטופים על

המטבח, יודעים לקראת מה אנחנו הולכים ביום העבודה(ישיבה

בבית קפה, אירוע של חבר ) ולפי זה קובעין מה נאכל באותו יום.




3.לשתות מים-


לפעמים תחושת הצמא והרעב מתבלבלות להם ולכן הפתרון הטוב

ביותר הוא פשוט לשתות כמה שיותר על מנת להרגיל את הגוף לנוזלים.

היתרון: מונעים מעצמנו אכילה שבכלל מבחינת הגוף הוא זקוק

למזון.



4.לשמור על רמות סוכר מאוזנות לאורך היום-


אכילה  במרווחים קטנים של שלוש שעות מקסימום, אכילה של מזונות

לא מעובדים,מזונות שאינם כוללים סוכרים וממתיקים ואכילה של מזונות

שמכילים שפע של וויטמינים ומינרלים תסייע לגוף  לשמור על רמות

סוכר מאוזנות בדם.


התוצאה: מונעים מהגוף להגיע למצב של תת סוכר שגורם לנו לאכול

אוכל מהיר ומלא סוכרים.




זה רק חלק קטן מהכלים שניתן לבצע על מנת להתחיל לאכול בריא

ולהיגמל ממתוקים ומזונות אסורים.




 כדי לדעת ולגלות כלים נוספים ופשוטים, יש לך הזדמנות שלא תחזור

להצטרף אלי לסדנה יומית שאני עורך שבה אני אתן לך כלים איך לרדת

במשקל ולהיות בריא לתמיד.




לפרטים נוספים על הסדנה: איך לרדת במשקל ב-4 צעדים פשוטים

פשוט לחצי כאן למטה ותקבלי מייד פרטים נוספים.











 



המלצת החודש -להיראות טוב יותר לקראת הקיץ



כהרגלי אני ממשיך לפרגן לחברות או עסקים שהתנסתי בהם או

שמטופלי התנסו בהם והתוצאות מדהימות.



בכל סדרת טיפולים עם כל מטופל ומטופל בסיום תפקידי אני ממליץ

למטופל להמשיך הלאה לאנשי מקצוע נוספים שיטפלו בדברים אחרים

שבהם אני לא מתמחה.


כך אנשים מסוימים  מקבלים ממני "הפניה" להמשיך למכון לגמילה

מעישון שעליו אני ממליץ(ואין לי קשר אליו),אחרים מקבלים המלצה על

חדר כושר או מאמן כושר אישי באזור שלהם( בהנחה שאינם יכולים

להתאמן עימי) , אחרים מקבלים המלצה לרופא שינים וכך הלאה

והלאה....



היום אני רוצה להמליץ על פטרת קליניק שיעזרו לך לטפל בפטריות

הרגלים.


האמת שינוי תזונתי ותוספי תזונה עושים את העבודה אך למי שרוצה

לעשות את ה"ליטוש "  האחרון במראה פטריות הציפורנים  המרכז

להעלמת פטריות הרגלים יכול להיות פתרון מצוין.


הנה הקישור לאתר החברה שלהם- ממליץ בחום.






 

 

          צור קשר: אלעז יוסף "בריאות מהטבע": נייד: 054-4839681, מייל: briutteva1@gmail.com
 התכנים המופיעים באתר הם בגדר המלצה ואין לראות בהם תחליף ליעוץ מקצועי.
 
כל הזכויות שמורות לבריאות מהטבע

           
לייבסיטי - בניית אתרים