בריאות מהטבע - הליכה להרזיה ושריפת שומן

הליכה היא אחת מהפעילויות המומלצות ביותר בכדי לשרוף שומן ?



הליכה היא אחד התרגילים האימונים הפשוטים ביותר, הזולים ביותר והטובים ביותר לשריפת שומן אבל לא בדרך שאת מכירה....


 

אני לא באמת חסיד גדול של פעילות אירובית ארוכה ומתונה כמו הליכה או רכיבה/ריצה למרחקים ארוכים.

רגע שנייה לפני שאת קוטלת אותי ואומרת מאמן כושר אישי בוגר תואר בחינוך גופני נגד פעילות אירובית תני לי להסביר

אני לא נגד פעילות אירובית אבל אני נגד הדרך שבה עושים אותה היום- דרך לא יעילה לחלוטין ואפילו מסוכנת.


תראי יש אלפי מחקרים שמגבים היום את הטענה שכבר אני חוזר ואומר שנים רבות :

עודף פעילות אירובית מתונה כמו הליכה או ריצה בכל יום למשך זמן של 45 דקות ומעלה ברמת קושי קלה עד בינונית

גורם להפרשה מוגברת של הורמון בשם קורטיזול.




ההורמון הזה מופרש בזמן לחץ ועודף ספורט הוא אכן לחץ מבחינת הגוף.

ההשלכות של ההורמון הזה ושל עודף פעילות אירובית נחקרו והתוצאות:



- אגירת שומן- כן במקום לשרוף שומן עודף הליכה יגרום לך לאגור שומן.

- עלייה בסיכון לחלות במחלות לב- כן אל תתפסי את הראש אבל עודף ספורט מעלה סיכוי לבעיות לבביות , תשאלי מרתוניסטים לשעבר.

וזה רק חלק קטן מהבעיות בעודף פעילות אירובית או פעילות לצורך הרזיה.


מעבר לזה המחקרים האלו מצאו שלא רק שהספורט הזה תורם לאגירת שומן אלא גם כמות הקלוריות שנשרפות במהלך האימון

הוא מתון למדי בשל פעילות קלה יחסית, מה שגורם גם לגוף להפסיק לשרוף שומן לאחר האימון ( כי הוא מתאושש מהר מהאימון) ומה שגורם

לך לא לשפר יותר מידי את הכושר הגופני שלך.




walk Walking is one of the Best Exercises







 

עד לפה אני מניח שהבנת למה אני (ומחקרים שמגבים אותי) נגד פעילות אירובית ארוכה(מעל 45 דקות), מתונה(דרגת קושי קלה עד בינונית)
וכרונית(4-5 פעמים בשבוע) .

אבל יש טוויסיט בעלילה, כמו שאמרתי אני נגד פעילות אירובית קלה , ארוכה וכרונית אבל.... אבל... אבל...

כאשר מדובר בפעילות אירובית קלאסית כמו הליכה או ריצה( או כל פעילות אירובית אחרת) שנעשית עד 45 דקות בשבוע

למשך 3-4 פעמים בשבוע יש דווקא יתרונות.

היתרונות הם מגוונים הנה חלק מהם:

- שריפת שומן מבלי להיכנס לאזור הזמן שבו מופרש קורטיזול שגורם לנזקים ולאגירת שומן.

-שיפור בתפקודי הלב,ירידה במדדי לחץ דם, סוכרת , כולסטרול.

- שיפור דימוי עצמי ובטחון.

-שיפור מצב הרוח.


אז אם את לא מצליחה לשרוף שומן ואת חושבת שאם תוסיפי עוד ועוד אימונים אירובים זה יסייע לך אני מציע לך בדיוק ההפך

להוריד את כמות האימונים האירובים, לקצר את משך האימונים ועלות את רמת האינטסיביות שלהם - את תראי שהנוסחה הזו

תעשה  לגוף שלך פלאים.





יש לי אפילו נוסחה יותר מוצלחת לשריפת שומן מהירה( גם מאזור הבטן בצורה ממוקדת). בנוסחה הזו אנחנו אכן עושים 3 אימונים אירובים מתונים בשבוע אבל אנחנו משלבים אותם בתזמון מדויק ומדעי עם אימונים אחרים כדי לשפר אף יותר את שריפת השומן שלך.

הפרטים ממש כאן בהמשך:




הזמנים היעילים ביותר לעשות הליכה או כל פעילות
אירובית מתונה בכדי לשרוף שומן


יש 2 תזמונים יעילים לניצול פעילות אירובית בכדי לשרוף שומן והמון.


תזמון טוב 1-  לפני השינה או לאחר הארוחות.

מסייע לישון טוב יותר, מאזן רמות סוכר בדם ומסייע לשרוף את הקלוריות שזה עתה אכלת.



תזמון מצוין ומומלץ  מספר 2- לעשות פעילות אירובית מתונה לאחר אימון בעצימות גבוהה

תראי החיסרון המרכזי בפעילות אירובית מתונה בהקשר של הרזיה ושריפת שומן הוא שכמות הקלוריות שנשרפת היא מתונה

בגלל דרגת קושי קלה. לאחר האימון בכלל ואין המשך של שריפת קלוריות.

לעומת זאת בפעילות בינונית עד קשה אנחנו שורפים יותר קלוריות במהלך האימון וממשיכים לשרוף שומן גם עד 48 שעות

לאחר האימון ( כי הגוף משקם את עצמו וזה מצריך קלוריות).

אימון בעצימות גבוהה הוא למעשה הפתרון לשריפת קלוריות מוגברת בזמן ולאחר האימון לכן מומלץ לשלב אימונים עצימים וקשים

כמו אימוני אינטרוולים יחד עם אימוני אירובים מתונים.


התזמון המומלץ לשלב אותם הוא ביחד באותו האימון:

להתחיל באימון עצים לסיים אותו( הוא לא אמור לגזול הרבה זמן) ולאחר מכן מייד אימון אירובי מתון.

שילוב כזה הוא מומלץ כי האימון הקשה מסייע לשרוף שומן רב אבל חלק מהשומן יוצא לזרם הדם ולא נשרף ומייד בסיום האימון

הוא נע שוב למקומו המקורי אבל אם נעשה מייד את האימון האירובי לאחר מכן זה יבטיח שאותם חומצות שומן בזרם הדם שלא נשרפו

לא יחזרו לרקמות השומן אלא באמת ישרפו !



אלו אימונים עצימים ניתן לעשות לפני הפעילות אירובית כדי לייעל את קצב שריפת השומן:

- פעילות כמו אימוני אינטרוולים.

-פעילות כוח כמו אימון בחדר כושר לדוגמא( וזה עונה על השאלה מה כדאי לעשות קודם בחדר כושר אימון כוח או אימון אירובי)

-אימוני ספריטים לאנשים צעירים ובריאים


ואפשר לקחת את הקונספט המדעי  והמוכח הזה צעד ענקי קדימה

ולבצע אימון שמשלב את כל ההאספקטים האלו+ אימון אירובי מתון לאחר מכן בשיטה מיוחדת

שמסייעת להגביר את קצב שריפת השומן ולמקד אותו לאזור הבטן או כל אזור בעל שומן עיקש שיש לך בגוף.



הנה תלחצי כאן ותגלי על איזה שיטה אני בכלל מדבר
.