בריאות מהטבע - ביצים לבריאות והרזיה

מה עדיף לבריאות שלך ולמשקל שלך? לבן ביצים? כל הביצה ? או לא לאכול בכלל ביצים !



כל ביצים הן מזון מושלם











הי כמו שאתם יודעים

מלבד תזונה אני מתעסק גם בתחום הכושר והספורט.


לפני כמה שבועות  הגעתי לביתו של אחד ממאומני הכושר

האישיים שלי.
 

תכננתי לו אימון מאתגר ומענין והוא עמד בו בהצלחה.


באתי להיפרד ממנו ואז  ראיתי שהוא מתחיל

להכין חביתה הצעתי לו   שאתבונן לראות איך הוא מכין

את החביתה כדי לתת הערות תזונתיות במידה ויהיו לי.

הוא הסכים.


חשכו עיני הוא הכין חביתה רק מהחלבונים( הלבן) של הביצה וזרק

את החלמון( הצהוב).


שאלתי אותו למה?


הוא ענה כי רוב הרכיבים החשובים נמצאים

בלבן ואז תיקנתי אותו ואמרתי לו בדיוק ההפך

הרוב בצהוב של הביצה !

כל ביצים הן מזון מושלם

 








זו דוגמא מושלמת לאופן שבו רוב האנשים מבולבלים לגבי מה בריא ומה לא בתזונה.


בעולם מלא במידע שגוי על תזונה,

איכשהו רוב האנשים חושבים בטעות שחלמון הביצה


הוא החלק הגרוע ביותר של הביצה, כאשר למעשה, החלמון הוא החלק הבריא של הביצה!




 

ויתור על  החלמון  הוא ויתור על

 ויטמינים מקבוצה B, מינרלים, ויטמין A, חומצה פולית, כולין, לוטאין, וחומרים מזינים רבי עוצמה אחרים.
 

למעשה, החלבונים הם כמעט נטולי תועלת תזונתית בהשוואה לחלמונים.

.

חלמונים גם  מכילים יותר מ -90% סידן, ברזל, זרחן, אבץ, תיאמין,

B6, חומצה פולית, ו- B12, וחומצת panthothenic של הביצה.
בנוסף,

החלמונים מכילים, כמו גם את כל הוויטמינים המסיסים בשומן A, D, E, K ובביצה יש את כל חומצות שומן חיוניות (EFAs).







 

ועכשיו ההתנגדות הנפוצה שאני מקבל כל הזמן כשאני אומר שהחלמונים הם החלק המזין ביותר של הביצה ...

"אבל שמעתי שכל הביצים מעלים   את הכולסטרול שלי "



 

לא, זה לא נכון!


 

קודם כל, כאשר אתם אוכלים מזון המכיל כמות גבוהה של כולסטרול  כגון ביצים, הגוף שלך

לומד לאזן את ייצור הכולסטרול העצמי( מיוצר בכבד) ובעקבות כך הוא מייצר פחות כולסטרול עצמי.

כן מה לעשות יש לנו גוף חכם !



 

מצד השני, אם את לא אוכלת מספיק כולסטרול,

הגוף שלך פשוט מייצר יותר  כולסטרול כי הכולסטרול חיוני לגופנו למספר רב של תפקודים.





 

ביצים שלמות בריאיםוכאן זה נהיה מעניין עוד יותר ...

היו הרבה מחקרים בזמן האחרון שמצביעים על כך שאכילת ביצים שלמות למעשה מעלים את רמות כולסטרול HDL הטוב שלך לדרגה גבוהה יותר מאשר כולסטרול LDL, ובכך משפרים את היחס הכללי של הכולסטרול שלך.


 

מעבר לזה .. כולסטרול גבוה הוא לא מחלה!


מחלת לב היא מחלה ... אבל כולסטרול גבוה הוא לא.

כולסטרול הוא למעשה חומר חשוב מאוד בגוף שלך ויש לו תפקידים חשובים וחיונים ...


זה טעות לנסות להוריד את רמות הכולסטרול...וזו תעמולה שקרית של רוב חברות התרופות !


כמובן  שיותר חשוב להבין למה הכולסטרול גבוה יתר על המידה?

מה היחס ועל איזה בעיה רמות גבוהות יכולות להעיד( דלקתיות? רעלים? כבד לקוי?).



טוב זה נושא למאמר אחר בוא נחזור לביצים...


 

 

אבל מה לגבי קלוריות נוספות בחלמונים?

זהו למעשה אינה בעיה והנה הסיבה ...

למרות שחלמונים מכילים יותר קלוריות מאשר  חלבוני הביצה,

יש לחלמונים צפיפות מיקרו תזונתית גבוהה כלומר במילים

פשוטות היחס של הרכיבים החשובים שאתם מקבלים מהחלמון ביחס לקלוריות הוא ענקי

מה שתורם לשובע מוגבר, לאיזון הורמנאלי ובשל כך לשריפת  שומן מואצת
.




חשוב להדגיש:


1.ביצים רגילות הן לא איכותיות משום שהתרנגול אכל מזון לא איכותי והתוצר שלו בהתאם.

   הם מכילות המון אומגה 6 שזו חומצת שומן שמעודדת דלקתיות, תחלואה לבבית והשמנה.


2. ביצים רגילות מכילות אנטביוטיקה  וחומרים כימים ורעלים לא מומלצים.


3. הפתרון לאכול ביצים מועשרי אומגה 3, מומלץ מתרנגולות חופשיות וביצים אורגניות.


4. סובלים מכולסטרול? ...תתיעצו עם הרופא למרות שלדעתי אין מה לחשוש.


5. כמה בשבוע לאכול? .. זה אישי ותלוי מטרות , אני לא יכול להגיד כמות מדויקת.


6.בדיאטה? אל תחששו הביצים רק יעזרו לכם.


7.טבעונים..? אני צמחוני( לא אוכל בשר , אוכל מידי פעם מוצרי חלב) והיתה תקופה שלא אכלתי ביצים

  לדעתי זה החלבון האיכותי ביותר שיש בעולם החי ולא כדאי לוותר עליו.( הרגשתי רע וחלש כאשר נמנעתי

מהביצים).



  בכל מקרה לא מחנך אתכם ואפילו מכבד אתכם ואני מזכיר לכם ולאוכלי כל ... בסוף זה ענין

של מינון.. שום דברי לא בריא יותר מידי.




נ.ב

כאן תבינו אלו עוד מזונות מומלצים/לא מומלצים לבריאות והרזיה.